مشکلات احتمالی استخراج استئوبلاست های دهانی جدا شده از پریوست و استخوان آلوئول در سگ

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
ضایعات استخوان فکی، مشکلات زیادی را در جراحی های فک و صورت ایجاد کرده است. برای غلبه بر مشکلات پیوند استخوان خودی، مهندسی بافت از سلول های فرد همراه با داربستهای صناعی استفاده می کند. هدف این مطالعه بررسی مشکلات احتمالی استخراج استئوبلاستها از پریوست فکی و استخوان آلوئول و مقایسه کمی آن در صورت استخراج بود.
مواد و روش ها
قطعات استخوان و پریوست از 4 سگ ابتدا از ناحیه استخوان بین دندانی و رترومولر تهیه شدند که به دلیل عدم رشد سلولی در نمونه گیری مجدد استخوان از ریج بی دندانی و پریوست از استخوان باکال فک پایین تهیه شد. به علت عدم استخراج سلول در مرحله بعد از ناحیه باکالی دندانهای پرمولر فک بالا نمونه ها جدا شده و در محیط کشت اختصاصی قرار گرفتند. با این روش نمونه برداری پس از دو هفته که سلول های پریوست تقریبا 80 درصد کف پلیت را پر کردند پاساژ داده شدند.
نتایج
با وجود رشد خوب سلول های نمونه پریوست هر 4 سگ در P0 با گذشت 1 هفته از پاساژ اول رشد سلول ها متوقف و سلول ها به مرور دچار پیری شدند.
نتیجه گیری
مشکل اساسی در رابطه با کشت سلولی، پیر شدن یا de-differentiation آنهاست که در نتیجه آن سلول ها توانایی خود را برای تکثیر از دست می-دهند. از عوامل احتمالی عدم موفقیت در کشت سلولی، آسیب حرارتی سلول ها، آلودگی محیط کشت با سلول های فیبروبلاست، عدم هماهنگی محتویات محیط کشت با نیازهای تغذیه ای سلول، آسیب ناشی از آنزیم های مورد استفاده جهت پاساژ سلول ها و سن بالای دهنده ها را می توان عنوان کرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
67 تا 73
لینک کوتاه:
magiran.com/p1282549 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!