بررسی نقش شار مساحت سطح حباب در ثابت آهنگ فلوتاسیون ذرات زغال سنگ

پیام:
چکیده:
در این پژوهش تاثیر شار مساحت سطح حباب در آهنگ شناورسازی ذرات زغال سنگ مورد بررسی قرار گرفت، به گونه ای که نتایج نشان دهنده افزایش ثابت آهنگ فلوتاسیون ذرات با افزایش شار مساحت سطح حباب بود. بیشترین ثابت آهنگ فلوتاسیون برابر با 3/30 در دقیقه به دست آمد؛ در حالی که اندازه ذرات 37- میکرون و شار مساحت سطح حباب 89/25 در ثانیه بود. برای تحلیل نتایج از کارایی برخورد، اتصال و انفصال حباب- ذره استفاده شد. بیشترین کارایی برخورد استوکس برابر با 81/57 درصد به دست آمد، در شرایطی که دانه بندی ذرات 420 500- میکرون، شار مساحت سطح حباب 43/27 در ثانیه و آهنگ شناورسازی 1/17 در دقیقه بود. بیشترین کارایی اتصال یون، استوکس و پتانسیل به ترتیب برابر با 94/66%، 56/74% و 45/61% به دست آمد. همچنین بیشترین کارایی انفصال برابر با 34/57% به دست آمد، در شرایطی که دانه بندی ذرات 420 500- میکرون و شار مساحت سطح حباب 16/77 در ثانیه و آهنگ شناورسازی0/85 در دقیقه بود. کارایی گردآوری ذرات با افزایش شار مساحت سطح حباب افزایش یافت. کارایی گرد آوری ذرات در محدوده دانه بندی 37 106- میکرون بالا بود و در دانه بندی های بیرون از این محدوده، کارایی گردآوری ذرات به آرامی کاهش یافت. بنابراین می توان پایین بودن کارایی گرد آوری ذرات درشت را به بالا بودن کارایی انفصال نسبت داد تا هنگامی که پایین بودن کارایی گرد آوری ذرات دانه ریز ناشی از پایین بودن کارایی برخورد حباب- ذره بود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
45
لینک کوتاه:
magiran.com/p1298122 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!