فعالیت اندوسیتی و احیاء NBT و بیان TNF به وسیله ماکروفاژها و مونوسیت های آرمادیلو (Dasypus novemcinctus)

پیام:
چکیده:
آرمادیلو به عنوان یک مدل تجربی مناسب برای مطالعه جذام در نظر گرفته می شود. سلول های میزبان اصلی میکوباکتریوم لپره آ، ماکروفاژها و سلول شوان می باشند. با این حال، فعالیت اندوسیتوز و میکروب کشی ماکروفاژها و مونوسیت های آرمادیلو هنوز ارزیابی نشده است. هدف از این پژوهش، بررسی اندوسیتوز و فعالیت احیاء NBT ماکروفاژهای مشتق از مونوسیت (MDM) و مونوسیت های به دست آمده از آرمادیلوهای غیر آلوده، همچنین تعیین سطح فاکتور نکروز دهنده تومور (TNF) در طول تحریک با فوربول میریستات استات (PMA) بود. سلول های تک هسته ای خون محیطی به روش ficoll-hypaque خالص شدند. مونوسیت های به دست آمده به وسیله انکوبه کردن به مدت 8 روز در محیط RPMI-1640 حاوی مکمل سرم جنین گوساله در دمای 37 درجه سانتیگراد به ماکروفاژهای مشتق از مونوسیت تبدیل شدند. فعالیت اندوسیتوز و احیاء NBT به وسیله هضم مخمری ارزیابی شدند. تولید TNF به وسیله تحریک با PMA در سلول های L-922 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که فعالیت اندوسیتوز MDM و مونوسیت های آرمادیلو به ترتیب 11/4% ± 77/71 و 9/6% ± 66/60 (P<0.001) و فعالیت احیاء NBT به ترتیب 79/4% ± 57/16 و 08/4% ± 66/17 بود. با اضافه شدن IFNγ نو ترکیب انسانی برای 24 ساعت، اندوسیتوز و احیاء NBT به وسیله MDM به ترتیب 17/6% ± 92/89 (P<0.001) و 31/4% ± 42/36 (P<0.001) بود. در مقایسه با سلول های 937-U انسانی، وقتی MDM و مونوسیت های آرمادیلو با 25 و 50 ng/ml PMA تحریک می شوند، میزان TNF کمتری تولید می شود (ml/U 10). در نتیجه، وقتی MDM و مونوسیت های آرمادیلو با PMA تحریک می شوند، فعالیت های کاهش یافته ای را در مکانیسم های اکسیداتیو باکتریایی و تولید TNF نشان می دهند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
88 تا 92
لینک کوتاه:
magiran.com/p1307651 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!