مروری بر فرایندهای کهولت و روش های تخمین طول عمر مواد منفجره پلاستیکی

نویسنده:
پیام:
چکیده:
در این تحقیق مکانیسم های معمول در کهولت و تخریب مواد منفجره پلاستیکی (PBX) و اجزای آنها، همچنین روش های استاندارد برای ارزیابی آنها معرفی می گردد. همچنین با توجه به انواع ویژگی های اصلی فیزیکی، شیمیایی، ایمنی و عملکردی PBXها، تکنیک های در حال توسعه برای پیش بینی طول عمر شیمیایی و سرویس دهی آنها بررسی و تجزیه و تحلیل خواهد شد. از جمله موارد مذکور می توان به روش های تخمین طول عمر بر مبنای افت وزن و انرژی توسط تکنیک های آنالیز حرارتی گرماسنجی پیمایش دیفرانسیلی (DSC) و وزن سنجی (TG)، تکنیک گرماسنجی جریان حرارتی (HFC)، آزادسازی گاز، آزمون های مکانیکی - حرارتی مانند اصل انطباق سازی زمان- درجه حرارت، روش زمان القای اکسایش (OIT) و آزمون های کهولت تسریع یافته اشاره نمود. ارزیابی ها نشان می دهند که مطلوب ترین روش های تخمین طول عمر PBXها در هر کاربرد ویژه، تحلیل سینتیکی تغییرات ویژگی های تعیین کننده فیزیکی- مکانیکی، ایمنی، شیمیایی و عملکردی در آزمون های کهولت تسریع یافته در شرایط محیطی منتخب هستند. البته تحلیل ترموگرام های آنالیز حرارتی DSC و TG نیز تخمین سریعی از مدت زمان افت وزن یا کاهش انرژی این مواد در دماهای مختلف ارائه می دهند. لذا در پایان، یک الگوی مناسب برای تخمین طول عمر شیمیایی ایمن و سرویس دهی ترکیبات PBX منطبق بر آزمون های کهولت تسریع یافته و آنالیز حرارتی ارائه شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
73
لینک کوتاه:
magiran.com/p1310698 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!