بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان جدیدالورود از روند ثبت نام اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی قزوین در سال تحصیلی 93-92

پیام:
چکیده:
زمینه
امروزه رضایت مندی مفهومی است که در بسیاری از سازمان ها اهمیت ویژه ای یافته است. انجام امور ثبت نام حضوری دانشجویان، از جمله آماده سازی مدارک مورد نیاز، فرآیند بررسی مدارک در روز ثبت نام و...، هم از نظر دانشجویان و هم از نظر کارکنان آموزشی، به عنوان فرایندهای وقت گیر تلقی می شوند. از این رو تسهیل در انجام این امور نه تنها می تواند باعث رضایت مندی دانشجویان بشود بلکه باعث سرعت بخشی در انجام امور آموزشی نیز می گردد.
هدف
هدف از این مقاله تعیین میزان رضایت مندی دانشجویان جدیدالورود از روند ثبت نام اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی قزوین در سال تحصیلی 93-92 می باشد.
روش ها
این مطالعه در سال 1392، به روش اپیدمیولوژیک توصیفی و با استفاده از تکمیل پرسش نامه انجام شد. پرسش نامه ها بین 500 نفر از دانشجویان جدیدالورود توزیع گردید و در نهایت تعداد 366 (2/ 73٪) پرسش نامه جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS13 انجام شد.
یافته ها
طبق نتایج حاصل از پژوهش 275 نفر (1/ 75%) از دانشجویان زن و 91 نفر (9/ 24%) از دانشجویان مرد بودند. میزان رضایت دانشجویان از ثبت نام اینترنتی تعداد 65 نفر(8/ 17%) خیلی زیاد، 116 نفر (5/ 35%) زیاد، 130 نفر (5/ 35%) متوسط، 13 نفر (5/ 3%) کم و 42 نفر (5/ 11%) خیلی کم بوده است. یافته ها نشان داد که هر چه میزان رضایت دانشجویان از ثبت نام اینترنتی در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی بالاتر می رود، کارکرد بهینه ایشان در جهت رشد و توسعه ی همه جانبه در فرایندهای دانشگاه و نهایت جامعه موثرتر می شود.
نتیجه گیری
بر اساس نتایج به دست آمده، دانشجویان از ثبت نام اینترنتی رضایت دارند. ولی به منظور بهبود این فرایند پیشنهاداتی ارائه دادند از جمله: نحوه-ی اطلاع رسانی، درج توضیحات و راهنما به بهترین شیوه ممکن انجام شود و هم چنین از یک راهنمای تصویری استفاده شود. توضیحاتی در خصوص نقص مدرک برای دانشجویان پذیرفته شده ارسال می شود که کاملا واضح، ساده، دقیق، قابل مفهوم و مفید باشد و با به کار بردن این پیشنهادات تسهیل و سرعت در انجام امور ثبت نام اینترنتی فراهم می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
30
لینک کوتاه:
magiran.com/p1321643 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!