سخن سردبیر

نوع مقاله:
یادداشت تحریریه (ترویجی)
چکیده:

دانش رکن و زیرساخت پیشرفت هر کشور است. اولین گام برای جریان و حرکت برای توسعه دانش، تربیت و پرورش نیروی انسانی دانا و با اخلاق می باشد. بستر تربیت انسان از خانواده و مدرسه شروع میشود. مهم این است چه کسی خانواده را اداره و یا مدرسه را مدیریت نماید. بدون شک انسان های متعالی و عالم، می توانند خانواده و مدرسه را اداره نموده و انسان های متعالی و کار ساز و موثر برای پیشرفت کشور را تربیت نمایند. آینده دانشگاه ها و فرهنگستان ها و صنعت سبز و محیط زیست پایدار و جامعه با فرهنگ متعالی از خانه های معنوی و مدرسه های علمی ومعنوی تامین می شود. ضمیرغنی از علم و معرفت میتواند اطلاعات جهان را پردازش و تجزیه و تحلیل نماید و راهکارها و محصولات پیشرفته و اثر گذار در سلامت و نیاز واقعی را برای بشریت به ارمغان آورد. گفته شده است که قدرت پردازش اطلاعات برای ذهن خودآگاه چهل بایت بر ثانیه است اما قدرت پردازش اطلاعات برای ذهن ناخودآگاه چهل میلیون بایت بر ثانیه است. ذهن نا خودآگاه ارتباط با علوم پیرامونی دارد که از ضمیرغنی از علم و معرفت نشات میگیرد. انقلاب های بزرگ از وجود انسان های بزرگ حاصل شده است. بنابراین بدون شک برای پیشرفت پایدار و تولید و محصول سبز با رقابت جهانی می باید متکی به زیرساخت اصولی توسعه سیاسی و تربیت انسان های عالم با تفکر زیست سازگار و مبسوط الید در زمین و آسمان شد. برای نیل به این هدف نیاز به تشکیل خانواده متعالی، مدرسه های عالی نسب و پیشرو در آموزش جهانی، دانشگاه های با برج و بارو دارای آزمایشگاه های مجهز پیشرفته تحقیقاتی و ماهواره های اطلاعات علمی برای اینترنت پر سرعت برای رصد علمی و نوآوری و ارتباطات جهانی،آزمایشگاه ها و ابزارهای فرازمینی برای شناخت کیهان و هستی شناسی جهت طراحی فناوری های زیست وهستی الگو، اندیشگاه ها و فرهنگستانها برای اندیشه نگاری و نظریه پردازی اندیشمندان و دانشمندان پیشکسوت، بخشهای پژوهش و توسعه در مراکزصنعتی و پیوند آنها با مراکز علمی و پژوهشگران توانا از جمله مواردی است که می باید برای آن سرمایه گذاری نمود. اینگونه سرمایه گذاری ها می باید با همت عالی باشد و از عهده فقط دولت بر نمیآید. این همت را میباید ملت و دولت انجام دهد. بودجه پیشرفت پژوهش و علم و نوآوری برای آرمانهای جهانی ایرانیان میباید صد چندان شود تا در زمان کوتاه ایرانیان قدم بر ثریا گذارند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
93
لینک کوتاه:
magiran.com/p1323392 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!