ارائه ی روش جدید طراحی بهبودیافته ماشین های مغناطیس دائم شار محوری سرعت پایین مورد استفاده در خودروهای هیبریدی

پیام:
چکیده:
در این مقاله، به کاربرد ویژه ی ماشین های مغناطیس دائم شار محوری به-صورت محرکه های مستقیم داخل چرخی در ساختمان خودروهای هیبریدی پرداخته می شود. ضمن بررسی اجمالی مزایا و معایب ساختارهای مختلف این نوع از ماشین ها مناسب ترین ساختار ممکن برای کاربرد مذکور معرفی می گردد. روند کلی طراحی ماشین مذکور ارائه شده و ضمن بررسی روش های رایج در تعیین پارامترهای طرح نهایی، روش جدیدی برای هدف مذکور بر مبنای پروفیل سرعت خودروی هیبریدی ارائه می گردد. در روش پیشنهادی مقادیر موردنیاز جهت طراحی یک ماشین الکتریکی باهدف دستیابی به ساختاری بهبود یافته برای یک کاربرد خاص تعیین می شود. با استفاده از روش های رایج موجود و نیز روش پیشنهادی، ماشین مغناطیس دائم شار محوری، طراحی شده و همچنین ساختار ماشین حاصل از هر روش در محیط نرم افزار اجزاء محدود مدل سازی می شود. مشخصه های هرکدام از ماشین های مدل سازی شده استخراج گردیده و جهت استفاده در مدل خودروی هیبریدی مورد ارزیابی قرار می گیرند. نتایج حاصل، بیانگر بهبود کلی بهره خودروی هیبریدی در شرایطی است که از ماشین الکتریکی طراحی شده با روش پیشنهادی در این مقاله استفاده می گردد. بر اساس نتیجه روش طراحی پیشنهادی، نمونه ای از ماشین الکتریکی موردنظر ساخته شده و نتایج آزمایشگاهی حاصل نیز با نتایج تحلیلی حاصل از مدل سازی مورد مقایسه قرار می گیرند.
زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 64
لینک کوتاه:
magiran.com/p1344169 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!