مطالعات زمین آماری به منظور ارزیابی نوسانات عیاری و طراحی سیستم نمونه برداری بهینه از خوراک ورودی خط سه چاهون در کارخانه فرآوری سنگ آهن چغارت

پیام:
چکیده:
خط فرآوری سه چاهون به منظور پرعیارسازی کانسنگ های کم عیار معدن سه چاهون در کارخانه فرآوری چغارت، احداث شده است. هدف از این مقاله طراحی سیستم نمونه برداری، بررسی نوسانات عیار بار ورودی و همگن سازی بهینه در این خط است. برای نیل به این هدف، ابتدا با استفاده از روش دو وزنی، وزن بهینه جزء نمونه ها معادل 49/0 کیلوگرم و با در نظر گرفتن خطای مجاز، تعداد جزء نمونه های لازم جهت برداشت معادل 29 نمونه محاسبه گردیده است. با به کارگیری واریوگرام که یکی از مهم ترین ابزارهای زمین آماری محسوب می شود، تناوب زمانی جهت نمونه برداری 110 ساعت برآورد گردیده است. با همگن سازی مناسب بار ورودی در بستر همگن ساز، می توان تا حد زیادی از نوسانات عیاری کاست، لذا با اعمال میانگین متحرک، عملیات همگن سازی خوراک ورودی در بازه های زمانی مختلف شبیه سازی شده و در نهایت 65 ساعت همگن سازی بهینه جهت کاهش نوسانات عیاری و افزایش راندمان کارخانه و کیفیت کنسانتره تولیدی مشخص گردیده است. لذا با توجه به نرخ بار ورودی معادل 628 تن بر ساعت، لازم است تا در هر مرحله، همگن سازی با حجم 40820 تن در بستر همگن ساز انجام و سپس به خط سه چاهون خوراک دهی شود. نمودارهای کنترلی ترسیم شده، کاهش نوسانات عیار و قرارگیری تغییرات عیار در حدود مجاز تعیین شده توسط کارخانه را تایید می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
14 تا 24
لینک کوتاه:
magiran.com/p1366877 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!