مقایسهٔ میزان رضایت زناشویی والدین فرزندان عقب ماندهٔ ذهنی تربیت پذیر بهره مند و بی بهره از خدمات توانبخشی (آموزشی- مالی) مراکز بهزیستی شهرستان خرم آباد

پیام:
چکیده:
هدف
هدف از انجام تحقیق حاضر مقایسهٔ رضایت زناشویی والدین کودکان عقب ماندهٔ ذهنی تربیت پذیر بهره مند و بی بهره از خدمات توانبخشی آموزشی و مالی بود.
روش بررسی
این پژوهش از نوع توصیفی به روش پیمایشی بود. جامعهٔ آماری این پژوهش شامل والدین کودکان عقب ماندهٔ ذهنی تربیت پذیر بودند. نمونه ای به حجم 240 نفر با گروه های بهره مند و بی بهره از خدمات آموزشی و مالی به روش نمونه گیری تصادفی ساده از آن ها انتخاب شد. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامهٔ رضایت زناشویی انریچ بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و روش های آمار استنباطی (تحلیل واریانس یک راهه و آزمون های تعقیبی) استفاده شد.
یافته ها
به طور کلی، یافته ها نشان داد که بین رضایت زناشویی (گروه های بی بهره از خدمات آموزشی و مالی) و گروه های بهره مند از خدمات آموزشی و مالی تفاوت معنادار بوده (0٫039=p)، همچنین بین گروه فقط برخوردار از خدمات توانبخشی آموزشی و گروه های بی بهره از خدمات توانبخشی آموزشی و مالی تفاوت معنادار است (0٫031=p).
نتیجه گیری
نتایج نشان داد که گروه بهره مند از خدمات آموزشی و مالی از گروه بی بهره از خدمات آموزشی و مالی از رضایت مندی بیشتری برخوردار بوده و گروه برخوردار از خدمات آموزشی نسبت به گروه بی بهره از خدمات آموزشی و مالی از رضایت بیشتری برخوردار است.
زبان:
فارسی
صفحات:
71 تا 77
لینک کوتاه:
magiran.com/p1367706 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!