شناسایی عوامل موثر بر ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان

پیام:
چکیده:
امروزه، موفقیت سازمان ها، وابسته به تدوین خط مشی های متناسب با نیازمندی های منابع انسانی دارد، در غیر این صورت قابلیت سازگاری با محیط پیچیده امروزی و توانایی بکارگیری اثربخش منابع انسانی را از دست خواهند داد. از جمله ی این خط مشی ها می توان به ارزیابی عملکرد اشاره کرد. هدف این مطالعه، شناسایی عوامل موثر بر ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان است. پژوهش حاضر از نظر هدف، توصیفی و از نظر نوع استفاده، کاربردی و از نوع همبستگی - مدل معادلات ساختاری بوده است. پس از جمع اوری داده های تحقیق از طریق پرسش نامه، برای تحلیل مدل تحقیق و تایید کلیت آن و برای تحلیل روابط خطی بین متغیرهای نهفته و آشکار، از روش معادلات ساختاری و برای تحلیل روابط فرضی از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. روایی تحقیق با نظرات خبرگان و کارشناسان موضوع، تایید شده و با استفاده از روش آلفای کرونباخ، پایایی 916/0 محاسبه شده است، که نشان دهنده ی پایای پرسش نامه است. این مطالعه نشان داد که فرآیند ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان به 5 مولفه(توانمندی های مدیریتی)؛ (توانمندی های علمی)؛ (نظم و انضباط)؛ (روش تدریس) و (ارزشیابی پیشرفت تحصیلی) بستگی دارد که تمامی معیارها مورد تایید قرار گرفت. بنابراین، اگر دانشگاه بخواهد ارزیابی مناسبی از اعضای هیات علمی خود داشته باشد، بایستی از معیارهای فوق جهت ارزیابی اعضای هیات علمی خود استفاده نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 20
لینک کوتاه:
magiran.com/p1368719 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!