بررسی و تحلیل موانع شایسته سالاری در شرکت ارتباطات زیرساخت

چکیده:
مفهوم یا پدیده شایسته سالاری دارای تعاریف، معانی و برداشت های گوناگونی است. در این پژوهش با عنوان سعی بر آن بوده است تا عوامل درون و برون «بررسی و تحلیل موانع شایسته سالاری در شرکت ارتباطات زیرساخت» سازمانی شایسته سالاری در شرکت مذکور، احصا و به تحلیل و چالش کشیده شود. شیوه نمونه گیری پژوهش حاضر تصادفی طبقه ای و از نوع متناسب با حجم هر طبقه و تعداد نمونه 317 نفر بوده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. ابزار جمع آوری داده ها و اطلاعات پرسشنامه بوده و در تحلیل داده ها نیز از نرم افزار SPSS استفاده شده و سوالات تحقیق به کمک آزمون دو جمله ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که با سطح اطمینان 95 % عوامل برون سازمانی فرهنگی، سیاسی- قانونی و اقتصادی و عوامل درون سازمانی محتوایی یا نهادی (ساختاری - مدیریتی، استراتژی، تکنولوژی و فرهنگسازمانی) و درون سازمانی مرتبط با کارکردهای مدیریت منابع انسانی (نظامهای جذب و تامین، حفظ و نگهداری، آموزش و به سازی و بکارگیری موثر منابع انسانی) از موانع شایسته سالاری در شرکت ارتباطات زیرساخت می باشد. همچنین عوامل اقتصادی، استراتژی و نظامحفظ و نگهداری از اولویت بالاتری برخوردارند. پژوهش حاضر در سالهای 91-90 انجام یافته و حوزه مورد بررسی آن، شرکت ارتباطات زیرساخت می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
91 تا 110
لینک کوتاه:
magiran.com/p1370313 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!