روش های تشخیص بارداری در طب سنتی ایران

پیام:
چکیده:

تشخیص زود هنگام بارداری میتواند در افزایش سلامت مادر و جنین نقش به سزایی داشته باشد. روش های معمول برای تشخیص بارداری در طب مدرن معمولا بعد از قطع قاعدگی مادر وبر پایه آزمایشات سنجش سطح خون یا ادراری βhcGاستوار است. درطب سنتی ایران نیز اهمیت تشخیص به موقع بارداری شناخته شده بوده است. دراین مطالعه سعی شده تا با استفاده از منابع معتبر طب ایرانی روش های تشخیص بارداری جمع آوری و طبقه بندی شده و نکات مشترک و افتراق آن از روش های موجود مشخص گردد. از میان 7 کتاب معتبر طب سنتی در 4 کتاب اغراض الطبیه سید اسماعیل جرجانی، اکسیر اعظم حکیم اعظم خان، قانون ابن سینا و کامل الصناعه اهوازی مطالب مرتبط به تشخیص بارداری یافت شد واطلاعات بدست آمده در 7 گروه کلی دسته بندی شد: 1-علایم باردارشدن که در حین انجام نزدیکی توسط خود فرد قابل دریافت است 3- علائمی که در نزدیکی های بعدی توسط خود فرد قابل دریافت است 3- علایم (sings)عمومی بارداری 4-نشانه های (symptoms) عمومی بارداری 5-علایم ادراری بارداری 6-علایم بارداری در معاینه واژینال فرد توسط پزشک یا ماما 7-آزمون های تشخیصی خاص بر اساس یافته های این مطالعه یکی از نکات قابل تامل در تشخیص زودرس بارداری که باید با دقت بیشتری به آن در تحقیقات آتی پرداخته شود تشخیص بارداری در زمان انجام نزدیکی و نیز نزدیکی های بعدی است ونیزتوجه به علائم و نشانه های زودرس توسط خود فرد یادیگران میتواند فرد را در کشف زودرس حاملگی کمک کند. آزمون های تشخیصی بکار رفته در طب سنتی بسیار جالب و منحصر بفرد بوده و میتواند بعد از بررسی های بیشتر جایگزین روش های موجود گردد تا با سرعت بیشتر و هزینه کمتر به جهت تشخیص بارداری استفاده شود.

زبان:
فارسی
در صفحه:
289
لینک کوتاه:
magiran.com/p1371010 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!