مدیریت بهینه انرژی با استفاده از روش کلونی زنبور مصنوعی چند زمانه برای یک میکروگرید متصل به شبکه با چندین واحد تولید توزیع شده

پیام:
چکیده:
برای کسب اطمینان از مصرف بهینه انرژی در ریزشبکه ها، ارائه سیستم مدیریت انرژی مناسب و کارآمد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه با به کارگیری منابع انرژی تجدیدپذیر و همچنین، سیستم های ذخیره کننده انرژی در MG، علاوه بر کاهش آلایندگی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی می توان ایمنی و قابلیت اطمینان سیستم قدرت را نیز افزایش داد. هدف اصلی به کارگیری الگوریتم بهینه سازی EMS، افزایش سهم تولید انرژی توسط منابع تجدیدپذیر و در نتیجه مینیمم نمودن هزینه کل بهره برداری و کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کنندگان است. مهم ترین نوآوری ارایه شده در این مقاله پیاده سازی EMS بر روی ریزشبکه شرکت مرکز تحقیقات انرژی کاتالونیا برپایه روش بهینه سازی کلونی زنبور مصنوعی در حالت متصل به شبکه سراسری جهت توزیع اقتصادی توان مابین عنصرهای مختلف موجود و با توجه به قیمت پیشنهادی آن هاست. نتایج بهینه به دست آمده از الگوریتم پیشنهادی در مقایسه با الگوریتم EMS برپایه روش برنامه ریزی غیر خطی گویای کاهش حدود 18 درصد هزینه کل تولید الکتریسیته و نیز افزایش کارآیی این الگوریتم در مدیریت سمت تولید و مصرف است.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 14
لینک کوتاه:
magiran.com/p1374575 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!