زمان ایمن تزریق محلول کاردیو پلژی کریستالوئید در جراحی پیوند عروق کرونری

پیام:
چکیده:
زمینه
از محلول کاردیوپلژی کریستالوئید به منظور توقف قلب ومحافظت از بافت میوکارد حین جراحی پیوند عروق به طور متناوب استفاده می گردد. زمان مشخص تعریف شده ای به عنوان زمان ایمن بین تزریقات وجود ندارد. بررسی متابولیت های موجود در سینوس کرونر می تواند با دقت بسیار بالایی بیانگر اثر محافظتی محلول کاردیوپلژی بر روی میوکارد و به دست آوردن زمان ایمن فواصل بین تزریقات باشد. تاکنون مطالعه ای که به بررسی متابولیت های سینوس کرونر در حین عمل جراحی پرداخته باشد، صورت نگرفته است.
مواد و روش ها
سیزده بیمار که برای جراحی پیوند عروق کرونر مراجعه کرده بودند محلول کاردیوپلژی کریستالوئید سرد از طریق آئورت تزریق گردید. نمونه گیری از خون سینوس کرونر در زمان های مختلف قبل و بعد از کلامپ آئورت دردقایق 7، 14 و 20 صورت گرفت. نمونه های گرفته شده بلافاصله جهت اندازه گیری لاکتات و pH مورد آزمایش قرار گرفت.
یافته ها
غلظت pH و لاکتات سینوس کرونر بعد از تزریق کاردیوپلژی کریستالوئید در دقیقه 15 بعد از اولین تزریق به ترتیب 7.18±0.043 و 3/983±28 میلی گرم در دسی لیتر (0/02=P) و در دقیقه 10 بعد از دومین تزریق به ترتیب 7.19±0.045 و 3/438±21 میلی گرم در دسی لیتر (0/03=P) خارج از مقادیر قابل قبول بودند.
نتیجه گیری
این مطالعه نشان می دهد که زمان ایمن به عنوان فاصله بین تزریقات محلول کاردیوپلژی خونی کریستالوئید بین تزریق اول و دوم 15 دقیقه و بین تزریق دوم و سوم 10دقیقه می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
71 تا 79
لینک کوتاه:
magiran.com/p1383040 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!