استفاده از miR-31-mimic جهت مهار متاستاز سرطان پستان در رده سلولی MDA-MB231 غنی از سلول های بنیادی سرطانی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
miRNA های مرتبط با متاستاز حوزه جدیدی از درمان های متاستاز بر اساس miR را ایجاد کرده که پتانسیل درمانی بالایی برای کشنده ترین جنبه سرطان، یعنی متاستاز دارد. miR-31 یک miRNA ضد متاستازی با عملکرد پلیوتروپیک است که بیان آن در سلول های متاستاتیک سرطان پستان به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این miRNA در چندین مرحله از آبشار متاستازی نقش دارد و استفاده از روش های بازیافت miR-31 می تواند روش کارآمدی برای مهار متاستاز باشد.
روش بررسی
نوع مطالعه مقطعی می باشد که در مهر سال 93-1392 در دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است. الیگوی دورشته ای miR-31 بالغ بر اساس دستورکار تولید کننده کیت در وکتور pcDNA 6.2gw/EmGFP کلون شد. رده های سلولی سرطانی MDA-MB231 و MCF-7 پستان کشت داده شدند. miRNA آنها استخراج گردید و بیان miR-31 پیش از تیمار با سازه حاوی miR-31 در دو رده سلولی و سلول های نرمال بافت پستان تعیین شد. سپس سازه حاوی miR-31 به دو رده سلولی ترانسفکت شد. بیان miR-31 پس از 48 ساعت ارزیابی شد و آزمایش های ایجاد خراش و سنجش تهاجم جهت ارزیابی میزان مهاجرت و تهاجم انجام شد.
یافته ها
نتایج (Real-time polymerase chain reaction (PCR پیش از ترانسفکشن سازه حاوی miR-31 کاهش چهار و بیش از 100 برابری بیان miR-31 را به ترتیب در MCF-7 و MDA-MB231 نسبت به سلول های نرمال پستان نشان داد ولی بررسی بیان پس از ترانسفکشن سازه حاوی miR به MDA-MB231 نشان دهنده افزایش قابل توجه در بیان miR-31 و کاهش 20 برابری خصوصیات تهاجمی و 10 برابری خصوصیت مهاجرتی نسبت به MCF-7 بود.
نتیجه گیری
استفاده از miR-31 در درمان بر اساس بازیافت miR به وسیله miR-31-mimic امکان مهار کارآمد متاستاز را مطرح می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 10
لینک کوتاه:
magiran.com/p1386204 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!