انتظارات از رشته ی تحصیلی و نگرش نسبت به آینده ی شغلی در دانشجویان دانشکده ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1392

پیام:
چکیده:
انتظارات و نگرش دانشجویان در زمینه ی رشته ی تحصیلی و آینده ی شغلی شان عوامل بسیار مهمی در انگیزش آن ها می باشد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه ی انتظارات از رشته ی تحصیلی و نگرش نسبت به آینده ی شغلی در دانشجویان دانشکده ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1392 انجام شد. در این مطالعه ی توصیفی_تحلیلی تعداد 242 نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده ی بهداشت به طور تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده های پژوهش پرسش نامه ای محقق ساخته، شامل 26 سوال بود. 13 سوال برای مشخصات فردی و 13 سوال برای سنجش انتظارات از رشته ی تحصیلی و نگرش نسبت به آینده ی شغلی و ارتباط آنها با اطلاعات فردی را مورد بررسی قرار می داد. داده ها با آمار توصیفی و تحلیلی در نسخه ی 17 نرم افزار SPSSتجزیه و تحلیل شد. 6/ 68% دانشجویان از رشته ی تحصیلی خود انتظار بالایی داشتند و هم چنین 3/ 79% از دانشجویان به آینده ی شغلی خود امیدوار و بسیار امیدوار بودند و این دو متغیر ارتباط معناداری با یکدیگر نشان دادند. پژوهش کنونی، نشانگر دیدگاه بسیار مناسب این دانشجویان به انتظارات از رشته ی تحصیلی و آینده ی شغلی شان بود. توجه به نتایج حاصل از این تحقیق در برنامه ریزی های آتی می تواند افق روشن تری از آینده ی شغلی از نظر بازار کار و اشتغال پیش روی دانشجویان این رشته ها قرار دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
43 تا 51
لینک کوتاه:
magiran.com/p1390451 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!