بررسی کانی سازی طلا در محدوده شمال بزمان (چاه نعلی)

پیام:
چکیده:
در نواحی باختری استان سیستان و بلوچستان (ادامه زون جبال بارز)، از انواع کانی سازی قابل پیش بینی مدل های متالوژنی از نوع اپی ترمال (طلا و عناصر همراه) است. این محدوده یکی از مناطق اولویت بندی شده اکتشافات ناحیه ای در سیستان و بلوچستان است و در این راستا در محدوده ای با گسترش 81 کیلومتر مربع نقشه های زمین شناسی معدنی و ژئوشیمیایی به مقیاس 20000 /1 تهیه شد. پس از پردازش داده ها و مشخص شدن زون های کانه دار 30 ترانشه عمود بر رگه ها حفر شد و در هر 5 متر 1 نمونه برداشت شد. بررسی ها نشانگر این است که رخداد یک حادثه تکتونوماگمایی و شکستگی های بزرگ مقیاس با امتدادهای عمومی N30E باعث هدایت محلول های گرمابی و ایجاد یک دگرسانی بزرگ مقیاس شده اند. این دگرسانی در آندزیت ها به صورت پروپیلیتی شدن ناحیه ای و در گدازه ها و آذرآواری های وابسته موجب گسترش دگرسانی آرژیلی- سیلیسی شده است. به دنبال دگرسانی های آرژیلی- سیلیسی رگه های سیلیسی نازک لایه با ساخت های کلسدونی، کلوفرم، کوکاد و حفره ای با همان امتداد N30E تشکیل شده اند که دارای پاراژنز کوارتز آدولاریا هستند و از دید زایش طلا بارور هستند و فاز اصلی تشکیل طلا را شامل می شوند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
287
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.