تبیین پدیده تداوم نامنظم بهره گیری از سیستم های اطلاعات کسب و کار

چکیده:
بررسی مطالعات پیشین در زمینه ی مراحل مختلف چرخه عمر سیستم های اطلاعاتی کسب و کار موید آن است که تاکنون مطالعات معدودی با محوریت مسائل پس از استقرار این گروه از سیستم ها انجام پذیرفته است. در میان موضوعات پس از استقرار، مساله ی بهره گیری نامنظم، پایان یافتن استفاده و کنار نهاده شدن سیستم ها پیش از پایان چرخه ی عمر طبیعی و جنبه هایی که به وقوع آن منجر می شود، به عنوان موضوعی مهم تلقی می شود که کمتر مورد توجه محققین واقع شده است. شاید یکی از دلایل کم توجهی به این مساله را بتوان ناشی از استیلای مساله ی پذیرش و استقرار سیستم در سازمان ها دانست که هم زمان با شدت یافتن نگرش های مکانیزه سازی در دهه های اخیر، عمده توجه محققین را به مسائل این بخش از چرخه ی عمر هدایت کرده است. پرداختن به موضوع یاد شده ازجنبه هایی همچون اهمیت و جایگاه آن از منظر رضایت ذی نفعان سیستم، کمک به تداوم استفاده از سیستم در سازمان ها، طراحی و تامین سیستم هایی با طول دوره ی عمر بالاتر و افزایش سطح کارایی و عملکرد سازمان ها مساله ای مهم و درخور توجه و بررسی است. بر این اساس در این مطالعه تلاش شده است تا با استفاده از رویکرد نظریه داده بنیاد ضمن شناخت عوامل موثر بر تداوم نامنظم استفاده از سیستم های اطلاعاتی در سازمان ها، مدل پارادایمی مساله ی مورد اشاره استخراج شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
119 تا 152
لینک کوتاه:
magiran.com/p1394351 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!