نگرش مدیران و فرماندهان انتظامی نسبت به تاثیر دوره های آموزشی در بهبود رفتار شغلی کارکنان پلیس

نویسنده:
پیام:
چکیده:
پیاده سازی و اجرای انواع دوره های آموزشی کارآمد در نیروی انتظامی می تواند زمینه ایجاد تغییرات مثبت در سطح دانش و نگرش کارکنان پلیس را فراهم نموده و زمینه ارتقای سطح ادراکی کارکنان از اهداف فردی، شغلی و سازمانی را فراهم آورد. هدف اصلی این تحقیق، ارزیابی نگرش مدیران و فرماندهان انتظامی نسبت به تاثیر دوره های آموزشی در بهبود رفتار شغلی کارکنان پلیس در فرماندهی انتظامی استان بوشهر است. این پژوهش، از نوع تحقیقات کاربردی است که به صورت توصیفی- تحلیلی و به شیوه پیمایشی در صدد ارزیابی تغییر رفتار کارکنان شرکت کننده در دوره های آموزشی سال 1392 بر اساس دیدگاه مدیران ستادی و روسای پلیس های تخصصی استان بوشهر است. تعداد اعضای جامعه آماری 110 نفر می باشد که با استناد به جدول مورگان تعداد 88 نفر به صورت تصادفی ساده به عنوان آزمون شوندگان انتخاب گردیده اند. ابزار سنجش پرسشنامه ای محقق ساخته با 20 سوال بسته و 1 سوال باز در مقیاس 5 گزینه ای لیکرت بوده است که برای ایجاد اعتبار در سازه سوالات از روایی محتوا و برای ایجاد اعتماد از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردیده است. مقدار ضریب آلفای کرونباخ برای سنجش قابلیت های قبل از آموزش کارکنان 902/.، و قابلیت بعد از دوره، مقدار 939/. محاسبه گردید. با توجه به نرمال بودن توزیع داده ها، از آزمون مقایسه زوجی جهت ارزیابی نگرش فرماندهان و مدیران نسبت به تاثیر آموزش های تخصصی- تکمیلی بر رفتار شغلی کارکنان استفاده گردیده است. برابر نتایج این پژوهش، از نظر مدیران و فرماندهان بلافصل کارکنان شرکت کننده در دوره های آموزشی، تفاوت قابل ملاحظه ای بین میانگین هر سه فرضیه: قابلیت ارتباطی، قابلیت فنی- حرفه ای و قابلیت ادراکی قبل و بعد از ارایه آموزش-های تخصصی- تکمیلی فراگیران وجود دارد. بنابراین از نظر مدیران و فرماندهان آموزش های تخصصی- تکمیلی در حد نسبتا قابل قبولی توانسته است زمینه بهبود رفتار شغلی کارکنان را فراهم نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
125
لینک کوتاه:
magiran.com/p1394672 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!