بررسی سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی یاسوج بر اساس الگوی وارک در سال

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
سبک یادگیری یکی از عوامل موثر بر یادگیری می باشد. اطلاع از سبک های یادگیری دانشجویان می تواند به ارایه تدریس متناسب با سبک فردی آنها کمک کند. هدف از مطالعه حاضر تعیین سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی یاسوج بر اساس الگوی وارک در سال 1392 بود.
روش بررسی
پژوهش حاضر، مطالعه ای توصیفی تحلیلی می باشد که با شرکت 140 دانشجوی پرستاری و مامایی و فوریت های پزشکی دانشکده پرستاری و مامایی یاسوج در سال تحصیلی 13921391 انجام شد. نمونه گیری به روش سرشماری و گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه سبک های یادگیری وارک بود. داداه ها با استفاده از آزمون های آمار توصیفی و استنباطی تی مستقل، کای دو و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها
میانگین سنی دانشجویان 34/1± 68/20 بود. از مجموع 140 دانشجو، 98 نفر (70 درصد) فقط یک نوع سبک یادگیری را برگزیده بودند و تنها 42 نفر از آنها (30درصد) سبک یادگیری ترکیبی را ترجیح داده بودند. در بین سبک های یادگیری تکی، سبک خواندنی نوشتنی سبک غالب در بین دانشجویان بود، که 43 درصد دانشجویان آن را انتخاب کرده بودند و فراوان ترین شیوه یادگیری چند سبکی در بین دانشجویان، روش دو سبکی(15درصد) بود.
نتیجه گیری
سبک یادگیری غالب دانشجویان، سبک یادگیری تکی بود. شناسایی سبک های غالب یادگیری دانشجویان و انطباق آن با روش های تدریس اساتید و تدوین طرح درس ها بر اساس سبک های یادگیری می تواند اهداف آموزشی را بهبود بخشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
243 تا 252
لینک کوتاه:
magiran.com/p1413524 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!