بررسی کارایی پروتئین نوترکیب GRA2در تشخیص عفونت توکسوپلاسما گوندی به روش ELISA

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
آنتی ژن های گرانول های متراکم توکسوپلاسما گوندی (Granulated Antigens) در بقاء و بیماری زایی انگل نقش دارندGRA2. یکی از پروتئین های گرانولهای متراکم انگل توکسوپلاسماست که از آن می توان در تشخیص توکسوپلاسموزیس استفاده کرد. هدف از این مطالعه، بررسی توانایی پروتئین نوترکیب GRA2 در تشخیص عفونت توکسوپلاسما با استفاده از روش الایزا بود.
مواد و روش ها
در این تحقیق، پروتئین نوترکیب GRA2 با کشت باکتری (BL21(DE3)pLysS Escherichia coli، تولید و با استفاده از روش کروماتوگرافی تمایلی تخلیص شد. سپس از آن به عنوان آنتی ژن در پلیت های الایزا برای بررسی قابلیت شناسایی سرم هایی که از قبل فاز حاد یا مزمن بودن آنها با روش های استاندارد سرولوژیک مشخص شده بود، استفاده گردید.دراین تحقیق، 35 سرم فاز حاد و 40 سرم فاز مزمن به صورت جداگانه با پلیت های حاوی پروتئین نوترکیب GRA2 و با استفاده از Anti-human IgG مورد بررسی قرارگرفت.
یافته ها
از 35 سرم حاد، همگی آنها (100%) و از 40 سرم مزمن، 31 سرم (5/ 77%) با پروتئین نوترکیب GRA2 واکنش قابل ملاحظه ای داشته و بالای خط Cut off بودند که نشان دهنده ی توانایی آن در شناسایی سرم ها به خصوص در فاز حاد بیماری می باشد.
نتیجه گیری
استفاده از پروتئین نوترکیبGRA2 برای تشخیص عفونت توکسوپلاسموزیس، به خصوص در فازحاد بیماری ممکن است کارایی تشخیصی را بهبودبخشد و به توسعه ی بیشتر روش های استاندارد کمک کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
499
لینک کوتاه:
magiran.com/p1414355 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!