سلامت دهان و دندان از آموزه های اسلامی تا صنایع بزرگ داروسازی

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
اولین مرحله گوارش، عبور غذا از دهان و خرد کردن آن توسط دندانها می باشد. دندان های سالم علاوه بر تسهیل هضم غذا به حفظ زیبایی، تلفظ صحیح کلمات و ارتقای سلامت روحی و روانی فرد نیز کمک فراوانی می کنند. در این نوشتار به بررسی سلامت دهان و دندان با استفاده از گیاه سالوادورا پرسیکا از آموزه های اسلامی تا صنایع بزرگ داروسازی پرداخته شده است.
مواد و روش ها
تحقیق و تفحص در منابع اسلامی و سیره نبوی، همواره آموزه ها و دستورات ویژه ای را برای حفظ و ارتقاء سلامت بشر در پی داشته است. لذا این پژوهش توصیفی با هدف تحقیق در سیستم سلامت از طریق بررسی های کتابخانه ای منابع معتبر و آموزه های دینی و آن دسته از روایاتی که با یافته های علمی و عملی مرتبط با بهداشت دهان و دندان انسان تطبیق داشته است با اتکا بر ابزار گرد آوری تفحص و مطالعه انجام گرفت.
یافته ها
امروزه با ارتقاء سطوح و زوایای مختلف علم، محققان به اسرار و علل توصیه آکید علماء به استعمال گیاه پرسیکا پی برده اند. گیاه پرسیکا یا مسواک نتنها دارای ساختار فیزیک مناسب برای مسواک نمودن دندان ها است بلکه این ریشه راز آلود حاوی ترکیبات بسیار مفید بخصوص یون های فلوراید، سولفور، کلرور و... جهت استحکام بخشیدن به مینای دندان ها و میکروب کش قوی دهان می باشد.
نتیجه گیری
نصایح و سفارشات اکید اسلامی در خصوص استفاده از گیاه ساوادورا پرسیکا حافظ و عامل ارتقاء بهداشت دهان و دندان و موجب پیشگیری از بسیاری بیماری های دهانی و گوارشی است.
زبان:
فارسی
صفحات:
23 تا 34
لینک کوتاه:
magiran.com/p1426841 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!