تعیین فراوانی صافی کف پا و دفورمیتی والگوس شست در دانش آموزان دختر مقاطع ابتدایی شهرستان کیار استان چهارمحال بختیاری

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
دفورمیتی های پا رایج ترین علت مراجعه به درمانگاه های ارتوپدیمی باشد. برخی از این دفورمیتی های اندام تحتانی درکودکان با رشد طبیعی برطرف می شود اما درصدی از این دفورمیتی ها بدون اصلاح باقی می مانند و ممکن است عوارضی در آینده ایجاد کنند، صافی کف پا و دفورمیتی والگوس شست پا از دفورمیتی های رایج و علت شایع مراجعه کودکان به درمانگاه ارتوپدی اطفال می باشد به طوری که موجب خستگی زودرس پاو درد بعد از ایستادن طولانی می شود. هدف از انجام این مطالعه تعیین میزان شیوع صافی کف پا و و الگوس شست پا در دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر کیار در سال 90 می باشد.
مواد و روش ها
در این مطالعه مقطعی، تست شاخص پاسچر پا بر روی 345 دانش آموز دختر مقطع ابتدایی در دامنه سنی 7 تا 11 سال در دو گروه سنی 7 تا 9 سال و 11-10 سال انجام و به ارزیابی شیوع هالوس والگوس نیز پرداخته شد.
یافته ها
در بین 345 نفر 27 نفر (7.8%) صافی کف پا داشتند. که از این 27 نفر، 12 نفر (6.6%) در گروه سنی 7 نا 9 سال و 15 نفر (9.3%) در گروه سنی 11-10 سال صافی کف پاداشتند. همچنین شیوع هالوس و الگوس (16.5%) بود به عبارتی از 345 نفر 57 نفر هالوس والگوس داشتند.
بحث و نتیجه گیری
یافته های این پژوهش ضرورت توجه بیشتر به معاینات دقیق و تشخیص زود هنگام و اقدامات درمانی به موقع دفورمیتی پا و اندام تحتانی را در کودکان یادآوری می کند. لذا آشنایی والدین و مربیان بهداشت مدارس با علایم دفمورمیتی ها و معاینات اولیه توسط آن ها جهت مراجعه به موقع به کادر پزشکی لازم به نظر می رسد.
زبان:
فارسی
صفحات:
36 تا 41
لینک کوتاه:
magiran.com/p1429619 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!