بررسی ارتباط سبک های تصمیم گیری و ادراک ریسک با رفتارهای کارآفرینانه در بین مدیران فرهنگی

پیام:
چکیده:
زمینه
مدیریت کارآفرینانه فرایند مشخص ساختن فرصت برای خلق ارزش از طریق نوآوری و غنیمت داشتن فرصت هاست؛ با وجود آنکه در آغاز منابع کافی وجود ندارد. این در حالی است که نقش کارآفرینی در سازمان های دولتی هنوز دوره طفولیت خود را می گذارند.
هدف
هدف از انجام این مطالعه بررسی ارتباط و توان پیش بینی ادراک ریسک و خطرپذیری، سبک های تصمیم گیری در خصوص رفتارهای کارآفرینانه است.
روش پژوهش: طرح پژوهش از نوع توصیفی است که با هدف کاربردی و به روش همبستگی انجام شده است. صد و یک نفر از مدیران دستگاه های فرهنگی شهر تهران به صورت تصادفی انتخاب شدند که برای اجرای پژوهش از پرسشنامه رفتار کارآفرینانه، ادراک ریسک و سبک های تصمیم گیری استفاده شد.
یافته ها
پژوهش حاضر نشانگر این موضوع است که ادراک ریسک با رفتارهای کارآفرینانه رابطه معکوسی دارد که البته از بین رفتارهای کارآفرینانه، رفتار مربوط به شناسایی اهداف (266/0- = R، 05/0> P) به طور معناداری با ادراک ریسک مرتبط است. همچنین از بین سبک های تصمیم گیری، سبک تصمیم گیری منطقی در پیش بینی رفتارهای کارآفرینانه نقش موثری دارد.
نتیجه گیری
طرح این موضوع توجه به مدیریت کارآفرینانه را متذکر می شود، به گونه ای که مدیریت کارآفرینانه در حیطه های مختلف دولتی می تواند زمینه های پیشرفت را با توجه به امکانات موجود به صورتی روز افزون فراهم کند و رکود و فرسایش در این سیستم را کاهش دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
89
لینک کوتاه:
magiran.com/p1430886 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!