بررسی عوامل موثر بر نتایج ارزشیابی اساتید از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری مامائی سنندج

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
ارزشیابی اساتید از جنبه های مختلف و با هدف بهبود و ارتقای کیفیت تدریس و آموزش انجام میشود. یکی از جنبه های ارزشیابی اساتید استفاده از نقطه نظرات دانشجویان به عنوان مشتریان آموزشی می باشد. این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر بر نمره دهی دانشجویان بر برگه های ارزشیابی از نقطه نظر اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری مامائی سنندج انجام شده است.
مواد و روش ها
در این مطالعه توصیفی – مقطعی 30 نفر از مدرسین دانشکده و 246 نفر از دانشجویان شرکت کردند. اطلاعات توسط پرسشنامه ای که شامل دو قسمت مشخصات دموگرافیک و سوالاتی در مورد عوامل جانبی اثر گذار بر روی نمره ارزشیابی بود، جمع آوری شد.
یافته ها
بر اساس نتایج مهمترین عامل موثر دخیل در نتایج ارزشیابی دانشجویان از دیدگاه اساتید داشتن صبر و حوصله دانشجو در پر کردن فرمهای ارزشیابی و کم اهمیت ترین عامل جنسیت استاد بوده است. از نظر دانشجویان مهمترین عامل موثر دخیل در نتایج ارزشیابی آنها ازاساتید تسلط علمی استاد بر مطالب درسی و کم اهمیت ترین عامل سن استاد بوده است.
نتیجه گیری
بر اساس نتایج این مطالعه ارزشیابی استاد توسط دانشجویان از دید هر دوی دانشجویان و اساتید دانشکده پرستاری – مامایی سنندج ضابطه مند بوده و عوامل منفی مخدوش کننده در آن نقش کمی ایفا می کند. لذا باید با دید مثبت به نتایج ارزشیابی نگریسته و اساتید جنبه های منفی موجود در ارزشیابی را با اصلاح عملکرد خود در آن حیطه بهبود بخشند و با ارتقا کیفیت عملکرد خود درنهایت به افزایش کیفیت آموزشی دانشکده کمک کنند.
زبان:
فارسی
صفحات:
52 تا 56
لینک کوتاه:
magiran.com/p1446514 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!