بهره گیری از Port-Knocking بعنوان اولین لایه دفاعی در استراتژی دفاع در عمق با استفاده ترکیبی از ویژگی های پروتکل کنترل پیامهای اینترنتی، آدرس اینترنتی و تونل زنی

پیام:
چکیده:
شبکه های کامپیوتری همواره مستعد مبتلا شدن به انواع حملات هستند و این حملات بطور معمول شامل حملات شناسایی، دستیابی و از کار انداختن خدمات هستند. در حملات از نوع شناسایی، مهاجمین اقدام به جمع آوری اطلاعات و شناسایی خدمات در حال اجرا در جهت نیل به آسیب رسانی، دستیابی و یا از کار انداختن خدمات هستند. در واقع، خوراک حملات دستیابی و از کار انداختن خدمات از طریق حملات شناسایی فراهم می گردند. Port-Knocking(PKn) یک روش منحصر بفرد برای جلوگیری از کشف و بهره برداری از خدمات آسیب پذیر توسط مهاجمین بوده و در واقع هدف آن مخفی نگه داشتن خدمات از دید نفوذگران و عدم کارآیی حملات شناسایی است، در حالیکه کاربران تصدیق شده اجازه دسترسی به این خدمات نامرئی را دارند. در این مقاله روش جدیدی با هدف ایجاد سادگی و استفاده از ابزارهای موجود در اغلب سیستم عامل ها به منظور حذف برنامه های خاص و پیچیده جهت اجرای فرآیند PKn و باز کردن پورت ها در هر زمان و هر کجا معرفی گردیده است. از اهداف دیگر این روش، ایجاد پیچیدگی بیشتر در عملیات Knock با بکارگیری از ویژگی های خاص ICMP و استفاده همزمان از مرورگرهای اینترنتی جهت کاهش کارآیی حملاتReplay و از بین بردن مخاطرات ناشی از حملات DoS با مخفی نگه داشتن خدمات است. جهت اطمینان از کارآیی و قابلیت های ارائه شده، این روش با موفقیت بر روی سیستم عامل RouterOS میکروتیک پیاده سازی و اجرا گردیده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
25
لینک کوتاه:
magiran.com/p1451872 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!