حفاظت و امنیت اطلاعات با ارائه الگوی مفهومی مهندسی اجتماعی

پیام:
چکیده:
موضوع مهندسی اجتماعی که به عنوان هنر بهر هبرداری از رفتارهای آسی بپذیر انسا نها برای ایجاد شکاف امنیتی بدون هیچ ظن و گمانی از سوی فرد شناخته می شود، امروزه به عنوان یکی از مباحث مهم در حوزه امنیت سازما نها مطر حشده است. رشد و توسعه فناوری اطلاعات و تکنولوژ ی های سازمان باعث شده تا فرص تهای بسیاری برای سوءاستفاده از اطلاعات و افراد در سازما نها ایجاد شود. سوال اصلی تحقیق این است که امنیت اطلاعات در برابر حملات مهندسی اجتماعی چگونه قابل محافظت است. تحقیقات گذشته می تواند بیانگر مسیر طی شده در فرآیند رشد مهندسی اجتماعی باشد. از همین رو ضمن اشاره به برخی از مه مترین تحقیقات انجا مشده در این حوزه، مبانی نظری تحقیق بیان شدند تا بتوانند آشنایی بیشتری نسبت به موضوع برای مخاطبان ایجاد نمایند. روش تحقیق توصیفی کیفی است و رویکرد شبه آماری و فن تحلیل محتوا برای بررسی داده ها مورداستفاده قرارگرفته است، ه مچنین از مدل تحقیق به عنوان ساختار مصاحبه استفاد هشده ولی پاس خهای مصاحبه شوندگان باز در نظر گرفته شد تا ابعاد جدیدی از موضوع شناسایی و کشف شود. نتیجه گرفته شد که افراد، مه مترین عنصر آسی بپذیر در سازمان در برابر حملات مهندسی اجتماعی هستند. پیوس تهای ایمیل رامی توان به عنوان مه مترین روش حمله در داخل کشور قلمداد کرد. از سوی دیگر آموزش به عنوان مه مترین راهبرد دفاعی باید موردتوجه سازما نها قرار گیرد. خسار تهای مالی نیز مه مترین آسیبی هستند که حملات به سازمان ها وارد می کنند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
65
لینک کوتاه:
magiran.com/p1456420 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!