بررسی قواعد ماشین کاری هندسی و معرفی روشی بر پایه ی جایگشت برای تعیین توالی ماشین کاری فیچرها در قطعه های منشوری

پیام:
چکیده:
طرح ریزی فرایند بکمک کامپیوتر پلی برای یکپارچه سازی سیستم های طراحی بکمک کامپیوتر و تولید بکمک کامپیوتر می باشد که تعیین توالی ماشین کاری فیچرها، یکی از وظایف اولیه آن است. توالی ماشین کاری فیچرها بر اساس قواعد ماشین کاری تکنیکی و هندسی تعیین می شود. بنابراین در این مقاله سعی شده است قواعد ماشین کاری تکنیکی و هندسی و همچنین روش تعیین توالی ماشین کاری فیچرها مورد مطالعه قرار گیرد. ابتدا به برخی از قواعد ماشین کاری تکنیکی اشاره و سپس تداخل های هندسی فیچرها بررسی می شود. دو قاعده جدید برای تداخل های هندسی بیان می شود تا توالی ماشین کاری فیچرهای تداخلی مشخص شود. ویژگی این قواعد نسبت به قواعد بیان شده، در استخراج نتایج واحد و شناسایی آسان تر آنها توسط سیستم های کامپیوتری است. همچنین الگوریتمی برای شناسایی اتوماتیک قواعد ماشین کاری هندسی بیان شده معرفی می شود. در برخی موارد ممکن است مغایرتی بین قواعد ماشین کاری تکنیکی و هندسی رخ دهد، که این مغایرت باید در تعیین توالی ماشین کاری فیچرها در نظر گرفته شود. در نهایت الگوریتمی بر پایه روش جایگشت برای تعیین توالی ماشین کاری فیچرها معرفی می شود. در این الگوریتم قواعد ماشین کاری تکنیکی و هندسی، جداگانه و مرحله به مرحله اعمال می شود و در صورت وجود مغایرت بیان شده، این مغایرت بطور اتوماتیک شناسایی و رفع می گردد. الگوریتم های بیان شده در برنامه پایتون او سی سی پیاده سازی و آزمایش شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
311 تا 319
لینک کوتاه:
magiran.com/p1456444 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!