پیاده سازی سیستم بهینه مدیریت انرژی برای مجموعه ریز شبکه ها

پیام:
چکیده:
مدیریت بهینه انرژی در سیستم های دارای چند ریزشبکه چالش های جدیدی را در سیستم های قدرت بوجود آورده است. لذا، ارائه سیستم های مدیریت انرژی با درنظر گرفتن عملکرد بهینه منابع موجود در ریزشبکه ها، کنترل تبادل توان با شبکه و نیز مابین ریزشبکه ها حائز اهمیت می باشد. در این مقاله، به منظور مدیریت انرژی در سیستم های دارای ریزشبکه های متعدد با مالکیت های مختلف، ساختاری با دو لایه کنترلی بنام های کنترل اولیه و ثانویه پیشنهاد شده است. در سطح کنترل اولیه، سیستم مدیریت انرژی بطور مجزا برای هر ریزشبکه با درنظرگرفتن قیود مساله و عدم قطعیت منابع تجدیدپذیر با استفاده از الگوریتم تاگوچی، توان مربوط به منابع تولید و میزان مازاد و کمبود تولید هر ریزشبکه تعیین می شود. سپس، اطلاعات مربوط به توان های مازاد و کمبود هر ریزشبکه بایستی به سیستم مدیریت انرژی مرکزی در سطح ثانویه ارسال شوند. به منظور تایید ساختار پیشنهادی، یک سیستم موردی با دو ریزشبکه و یک بار فشرده، با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری چند زمانه شبیه سازی شده است. برای ارزیابی عملکرد الگوریتم پیشنهاد شده، چندین سناریو نیز اعمال شده است. نتایج بدست آمده به وضوح نشان می دهد که سیستم پیشنهادی در مدیریت انرژی ریزشبکه های متعدد، موثر بوده و منجر به عملکرد بهینه منابع موجود در هر ریزشبکه شده است. علاوه براین، طرح کنترلی پیشنهادشده به صورت مناسبی عملکرد ریزشبکه ها و شبکه را در تعاملات با یکدیگر کنترل می نماید و دارای سطح بالایی از استحکام، رفتار پایدار تحت شرایط مختلف و کیفیت بالای منبع تغذیه می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
49 تا 66
لینک کوتاه:
magiran.com/p1456452 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!