تاثیر مدیریت دانش در بهره وری کارکنان پلیس پیشگیری استان خراسان جنوبی

پیام:
چکیده:
ما در عصری زندگی می کنیم که دانش به نیروی محرکه سازمان ها تبدیل شده است و مدیریت دانش یکی از کارکردهای جدای ناپذیر کسب وکار است. به منظور بهره مندی از مزایای مدیریت دانش، توجه به ان برای هر سازمانی ضرورت خواهد داشت بخصوص برای پلیس پیشگیری که فعالیت ذاتی و ماموریت اصلی آن، پرداختن به فعالیت های پیشگیری است؛ برای دستیابی به این مهم بهره جستن از کلیه علوم و دانش های روز جهان می باشد و تاثیر مدیریت دانش در بهره وری ضرورت می یابد. هدف از این تحقیق تاثیر مدیریت دانش در بهره وری کارکنان پلیس پیشگیری استان خراسان جنوبی است که جامعه آماری کارکنان پلیس پیشگیری استان خراسان (تعداد180نفر) نمونه آماری (تعداد150نفر) می باشد، ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته بوده و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 83% محاسبه گردیده و مبنایی این پژوهش قرار گرفته است. روش تحقیق توصیفی همبستگی و مدل مفهومی تحقیق با استفاده از آمار توصیفی وضریب همبستگی پیرسون و آزمون t تک نمونه ای استفاده گردید و سپس اولویت ها با استفاده از آزمون فریدمن ارائه گردیده است. یافته های تحقیق نشان می دهدکه نگهداری دانش در اولویت اول و اشتراک دانش در اولویت آخر قرار گرفته است. لذا پلیس پیشگیری باید به سرمایه دانشی مجهز باشد تا باگام های مجهز این راه را بپیماید و دور ماندن آن از دانش های جدید منجر به ایجاد اختلال در فرآیند برقراری امنیت عمومی و به طبع آن پیشگیری ازجرم در جامعه خواهد شد به منظور آمادگی و غلبه بر چالش هایی که سازمان پلیس پیشگیری با آن مواجه است، شناخت قابلیت اجرا و مفهوم مدیریت دانش برای این سازمان امری حیاتی است.
زبان:
فارسی
صفحات:
45 تا 59
لینک کوتاه:
magiran.com/p1457482 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!