مقایسه اثر مهاری فیکوسیانین(sp. ISC 55Anabaena) با داروی پکلی تاکسل بر رشد سلول های سرطان پستان نوع 4T1

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
سرطان پستان به عنوان شایع ترین تومور بدخیم در زنان سراسر دنیا شناخته شده است. مطالعات متعددی در ارتباط با خواص ضد سرطانی بیلی پروتئین فیکوسیانین سویه های مختلف سیانوباکتری ها انجام گرفته است. از این رو برای اولین بار به مطالعه تاثیرات ضد سرطانی فیکوسیانین سیانوباکتریsp. ISC 55Anabaenaو مقایسه آن با داروی پکلی تاکسل بر رده ی سلولی سرطان پستان 4T1پرداخته شده است.
روش کار
پس از کشت سیانوباکتری در شرایط خاص، از روش های اختصاصی جهت استخراج فیکوسیانین استفاده گردید. سلول های سرطانی پستان 4T1کشت داده شدند. برای اطمینان از انجام طرح تست های تشکیل کلنی در آگار، آزمون های MTTو چسبندگی انجام گرفت. اثر سایتوتوکسیسیتی فیکوسیانین و داروی پکلی تاکسل در غلظت های مختلف(250،200، 175،150، 125،100، 75،50، 25،20، 15،10 میلی لیتر /میلی گرم) و در بازه زمانی 24 ساعت انکوباسیون سلولی مورد آزمایش قرار گرفت. تاثیرات این غلظت ها بر درصد سلول های زنده از نظر تغییرات مورفولوژیکی با میکروسکوپ معکوس و آنالیز آماری ANOVAو آزمون تعقیبی Tukeyمورد بررسی قرار گرفتند.
یافته ها
نتایج حاصله نشان دهنده ی افزایش خاصیت ضد سرطانی فیکوسیانین در غلظت های بالا با افزایش آپاپتوز با سطح معنادار P<0/001 بود.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج، فیکوسیانین آنابنا دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد که با افزایش غلظت، اثر مهاری بر رشد سلول های سرطانی 4T1افزایش پیدا نمود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
67
لینک کوتاه:
magiran.com/p1476387 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!