موانع اجرای خط مشی های عمومی در سازمان های غیردولتی (بخش خدمات پلیس+10 و دفاتر خدمات پیشخوان دولت)

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
این پژوهش، به منظور شناسایی موانع اجرای خط مشی های عمومی در سازمان های غیردولتی در بخش خدمات پلیس + 10 و دفتر خدمات پیشخوان دولت و رتبه بندی آن ها صورت گرفته است. قلمرو موضوعی پژوهش، نظریه خط مشی گذاری عمومی و در حیطه مرحله اجرای آن است. تمرکز موضوع بر مقایسه عوامل انسانی و غیرانسانی در اجرای خط مشی ها بوده است.
روش
پژوهش از نوع توصیفی است که به روش آمیخته کمی و کیفی انجام گرفته است و از نظر هدف، توسعه ای -کاربردی است. روش گردآوری اطلاعات میدانی و روش تحلیل آنها از طریق آزمون علامت بوده است. مدل مفهومی اولیه با مرور ادبیات تحقیق و مطالعه اکتشافی ساخته شده و با استفاده از تکنیک دلفی و با ابزار مصاحبه و پرسشنامه و نظرخواهی از خبرگان اجرایی از طریق پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز گردآوری شده و با بکارگیری تکنیک های آماری ناپارامتریک مورد تحلیل قرار گرفت.
یافته ها
با مرور ادبیات تحقیق ومطالعه اکتشافی، 32 عامل به عنوان مانع شناسایی گردید که با نظر خبرگان نوزده عامل در پنج گروه عوامل پشتیبانی، انسانی، مدیریتی، ساختاری و اهداف و استراتژی در اولویت بررسی قرار گرفت. در بررسی نهایی و برای اولویت بندی عوامل، از خبرگان اجرایی نظرخواهی گردید که در نهایت شانزده عامل پذیرفته شده و رتبه بندی شد.
نتیجه گیری
بیشترین نقش را به عنوان مانع اجرای خط مشی، در بین پنج دسته کلی، عوامل مدیریتی و بعد از آن عوامل انسانی داشته-اند. در بین عوامل فرعی صرف نظر از دسته بندی کلی، رهبری و عدم پشتیبانی سیاسی خط مشی گذاران و منابع انسانی نامناسب و ضعیف ترین عوامل نیز مربوط به مشکلات مربوط ارزیابی و فرهنگ سازمانی و قوانین و مقررات بوده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
23 تا 50
لینک کوتاه:
magiran.com/p1488466 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!