مدیریت شبکه فاضلاب با استفاده از سیستم خبره

پیام:
چکیده:
به علت اهمیت شبکه های فاضلابرو در عملکرد جوامع، وضعیت جاری شبکه ها و هزینه های گزاف جایگزینی این سیستم ها، نیازمند بهسازی و بهبود سیستم های فاضلابرو برای افزایش عمر سرویس دهی آنها هستیم. همچنین لزوم تعیین اولویت های تعمیری برای تخصیص متناسب بودجه های محدود تعمیر و نگهداری در کنار مشکلات و ضعف های استانداردها و دستورالعمل های ارزیابی موجود، تهیه سیستم های هوشمند و خبره کامپیوتری برای ارزیابی شبکه های فاضلاب بیش از پیش نمایان می کند.. مهندسان می توانند با تهیه اجزاء نرم افزاری بر پایه سیستم های مدیریت دارائی هزینه های سنگین بازسازی را محدود کرده و در هر سال هزاران کیلومتر از فاضلابروها را بازرسی کنند. مقاله حاضر به بررسی تعدادی از سیستم های پشتیبان تصمیم گیری در مدیریت دارائی فاضلابرو در دنیا می پردازد و سپس به بررسی وضعیت آن در ایران اشاره می کند. این سیستم ها بر مبنای عملکردشان در ارتباط با سیستم کامل مدیریت دارائی زیرساختار دسته بندی می شوند. در ادامه مفهموم اصلی هر یک از این ابزارها توضیح داده شده و داده های ارتباطی مورد نیاز مشخص گردیده اند. به علاوه این مقاله نگاهی به مسائل دربرگیرنده استفاده از ابزارهای معمول خواهد داشت و چارچوبی از نیازهای تحقیقات آینده در این زمینه را ارائه خواهد کرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
141 تا 151
لینک کوتاه:
magiran.com/p1496944 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!