تحلیلی بر بهره وری مدیران با استفاده از مدل کانو

چکیده:
امروزه مفهوم توسعه پایدار کاربردی جهانی پیدا کرده و بسیاری از بخشها و ارکان هر جامعه را درگیر خود ساخته است. از بین عوامل و شاخصه های فراوانی که بر دستیابی به توسعه پایدار موثر هستند نظام آموزشی بهانحاء مختلف در سطح قابل توجهی تاثیرگذار است. کارآمدی این نظام نیز تابع عوامل و مولفه های گوناگونی است. مدیران و مدیریت آنها یکی از این مولفه هاست که بهره ور بودن آن ها نقش قابل توجهی در کارامدی نظام های آموزشی دارد. لذا این مقاله در صدد است تا در گام نخست عواملی را که به تفکیک، موجبات افزایش سطوح بهرهوری مدیران زن و مرد را فراهم می کند را شناسایی کرده و در اقدامی مبتکرانه با استناد به اینکه مدل کانو خصلت دسته بندی مولفه ها و ویژگی هااز حیث ابعاد کیفیتی دارا می باشد(تاکنون از این تکنیک تنها برای سنجش رضایت مشتری استفاده شده است) به منظور طبقه بندی و مقایسه عوامل موثر بر بهره وری مدیران زن و مرد آموزش و پرورش از این تکنیک بهره گیری نماید. نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان میدهند از 23مولفه شناسایی شده به عنوان مولفه های موثر بر بهره وری مدیران زن، 1 مولفه الزامی، 16 مولفه یک بعدی و 3 مولفه جذاب می باشند و همچنین در مورد مدیران مرد 4 شاخص یک بعدی و 13 شاخص الزامی شناسایی شده و شاخص جذابی برای مردان مشاهده نشد. در پایان رتبه بندی این مولفه ها نیز ارائه شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
55 تا 72
لینک کوتاه:
magiran.com/p1499202 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!