بررسی تاثیر مراقبت های استاندارد راه هوایی مصنوعی بر پنومونی وابسته به ونتیلاتور

چکیده:
پیش زمینه و هدف
مراقبت های استاندارد راه هوایی می تواند منجر به کاهش بروز پنومونی وابسته به ونتیلاتور شود. این مطالعه باهدف بررسی تاثیر مراقبت های استاندارد راه هوایی مصنوعی بر پنومونی وابسته به ونتیلاتور انجام شد.
مواد و روش ها
در این مطالعه کارآزمایی بالینی، 64 بیمار بستری در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان الزهرا اصفهان که تحت تهویه مکانیکی بودند به روش آسان انتخاب شدند. سپس نمونه ها به صورت تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تخصیص داده شدند. در گروه مداخله مراقبت های استاندارد راه هوایی مصنوعی و در گروه کنترل مراقبت های روتین انجام شد. مقیاس بالینی عفونت پولمونر تعدیل شده در مراحل قبل و روزهای سوم، چهارم و پنجم مطالعه برای تمام نمونه ها تکمیل شد.
یافته ها
نتایج این مطالعه نشان داد که تا روز چهارم مطالعه، میانگین نمره مقیاس بالینی عفونت پولمونر تعدیل شده در هر دو گروه مداخله و کنترل مشابه بود؛ اما در روز پنجم مطالعه میانگین نمره مقیاس بالینی عفونت پولمونر تعدیل شده در گروه مداخله به طور معنی داری کم تر از گروه کنترل بود.
بحث و نتیجه گیری
نتایج این مطالعه نشان داد که در بیماران تحت تهویه مکانیکی، مراقبت های استاندارد راه هوایی مصنوعی می تواند منجر به افزایش کم تری در میانگین نمره مقیاس بالینی عفونت پولمونر تعدیل شده بیماران شود. لذا جهت پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور به پرستاران توصیه می شود که این مراقبت ها را انجام دهند.
زبان:
فارسی
صفحات:
987 تا 994
لینک کوتاه:
magiran.com/p1505575 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!