ایجاد علائم فیبر نوری تابشی و بکارگیری آن در سیستم جلوگیری از برخورد رودرروی وسایل نقلیه در شب

چکیده:
حوادث برخورد رودررو (شاخ به شاخ) در کشورهای مختلف یکی از عواملی است که تاکنون موجب فوت تعداد زیادی از انسان ها گردیده است. بسیاری از حوادث نیز به علت عدم تشخیص فاصله خودروی مقابل و یا عدم امکان رویت خودروها در سرپیچ ها و یا نقاط کور در شب است. این پژوهش سعی کرده تا با استفاده از تلفیق فناوری های موجود فیبر نوری - خورشیدی و ایده مبتکرانه استفاده آن در علائم هشداری راهور، کشور ایران را به فناوری ساختارشکنی در صنایع راهور در بین کشورهای مدعی مجهز کند. هدف اصلی این طرح ارتقا کیفیت هشداری علائم جاده ای بین شهری در شب است. علائم در این طرح بر اساس نور تابیده شده توسط وسایل نقلیه در هنگام شب و پردازش آن با سرعت نور توسط دستگاهی مشابه اما ارزان تر از سیستم روشنایی فیبر نوری – خورشیدی علائم هشداری را برای رانندگان با پیوستگی و کیفیت بالاتری به نمایش خواهد گذاشت. از محاسن مهم این طرح به هوشمندی علائم در شب به علت کارکرد بر اساس نور وسیله نقلیه می توان اشاره کرد. در این راستا سعی گردیده است محاسبات طرح ، علائم موردنیاز ، تلفیق علائم و طرح جدید انجام و میزان هزینه های اجرای یک نمونه طرح برای ساخت تجهیزات محاسبه گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
24 تا 37
لینک کوتاه:
magiran.com/p1511808 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!