توالی یابی ژن CL9P4 شتر بومی سیستان

پیام:
چکیده:
مقدمه
در دنیای امروز به دلیل رشد روز افزون انواع بیماری ها به ویژه سرطان و بیماری های عفونی، تقاضا برای روش های نوین درمانی مانند آنتی بادی های مونوکلونال روز به روز در حال افزایش می باشد.از جمله می توان ژن CL9P4 را نام برد که کد کننده آنتی بادی مونوکلونال می باشد و در شتریافت می شود. باتوجه به در دست نبودن اطلاعاتی در مورد ژن CL9P4در شتر بومی منطقه سیستان و مزایای فراوان این ژن،هدف این تحقیق جدا سازی ، تعیین توالی و الایمنت نمودن توالی آن با سایر توالی های مشابه دربانک های اطلاعاتی ژن هامانند NCBIبا هدف فراهم کردن بستر مناسب برای تولید واکسن گیاهی بود.
روش پژوهش:در این مطالعه کاربردی نمونه خون شتر تک کوهانه بومی جمع آوری گردید.پس از استخراج DNA ژنومی، طراحی پرایمر انجام و از روش PCR برای تکثیر ژن CL9P4 استفاده شد.
یافته ها
محصول PCR با روش الکتروفورز ژل آگارز و در حضور لدر bp 100 بررسی و قطعه ای با سایز bp950 مشاهده گردید . نمونه ها جهت تعیین توالی ارسال و توالی سکانس شده با سایر توالی های مشابه در بانک های ژنی الایمنت گردید.
نتیجه گیری
الایمنت نمودن توالی بدست آمده از این ژن با سایر توالی های ثبت شده در NCBI نشان داد که شتر بومی منطقه سیستان در توالی نوکلئوتیدی ژن CL9P4 با سایر نژادهای شتر ثبت شده در بانک ژن بالای 95% مشابهت دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
3
لینک کوتاه:
magiran.com/p1523598 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!