بهبود عملکرد فیلترهای هارمونیکی جبران کننده استاتیکی توان راکتیو برای کوره های قوس الکتریکی با آنالیز حساسیت و استفاده از نتایج عملی

پیام:
چکیده:
کوره های قوس الکتریکی که برای ذوب و بازیابی فلزات در کارخانه های فولادسازی مورد استفاده قرار می گیرند، به علت ماهیت قوس و فرآیند ذوب مشکلات عدیده کیفیت توان نظیر عدم تعادل ولتاژ و جریان، فلیکر، هارمونیک و ضریب توان پایین را ایجاد می کنند. جبران کننده استاتیکی توان راکتیو، یک تجهیز کارآمد جهت تامین توان راکتیو کوره های قوس الکتریکی و بهبود پارامترهای کیفیت توان آن ها است که لازم است طراحی فیلترهای هارمونیکی آن انجام شود. در این مقاله جهت طراحی فیلترهای هارمونیکی، علاوه بر قیود هارمونیکی، قید بررسی رزونانس های موازی سیستم در بلوک دیاگرام پیشنهادی در نظر گرفته شده و با استفاده از آن بهینه سازی بین میزان هارمونیک های جریان و ولتاژ و دامنه رزونانس های موازی سیستم انجام می گیرد. جهت احتراز از رزونانس های موازی، آنالیز حساسیت نسبت به تغییر پارامترهای مختلف فیلتر نظیر خازن، سلف و مقاومت میراکننده فیلتر نوع C و نسبت به تغییر در ساختار شبکه انجام خواهد شد. همچنین با اندازه گیری عملی هارمونیک های کوره های قوس 200 تنی یک مجتمع فولاد، طراحی و بهبود عملکرد فیلترهای هارمونیکی جبران کننده های استاتیکی آن مجتمع با استفاده از روش پیشنهادی انجام شده و مقاومت بهینه فیلتر هارمونیکی نوع C تعیین می گردد. همچنین پس از در مدار آمدن جبران کننده، میزان بهبود هارمونیک های جریان با اندازه گیری عملی نشان داده می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
75 تا 86
لینک کوتاه:
magiran.com/p1528360 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!