پیاده سازی عملی یک سیستم مدیریت انرژی برای یک ریزشبکه متصل به شبکه سراسری با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری چندبعدی

پیام:
چکیده:
بهبود قابلیت انعطاف پذیری در سیستم های قدرت، ذخیره سازی بهینه انرژی و تولید توان با اثرهای زیست محیطی کمتر، توسعه ریزشبکه ها را بیش ازپیش مورد توجه قرار داده است. در این مقاله، یک سیستم مدیریت انرژی ارائه شده است که وظیفه برنامه ریزی بهینه واحدهای تولیدی موجود در ریزشبکه، مدیریت سمت تقاضا و تبادل توان با شبکه سراسری را بر عهده دارد. هدف اصلی سیستم مدیریت انرژی پیشنهادشده تامین توان با کمترین هزینه است. ازآنجاکه مدل در نظر گرفته شده برای ریزشبکه ماهیتی غیر خطی و گسسته دارد؛ لذا به منظور یافتن بهترین راه حل ممکن، از یک الگوریتم فرا ابتکاری بنام رقابت استعماری چندبعدی استفاده شده است. در مسئله مطرح شده، قیود فنی شامل تغذیه کامل بار، مشخصه های هر یک از منابع موجود در ریزشبکه، همچنین قیود اتصال به شبکه سراسری لحاظ شده است. برای ارزیابی عملکرد الگوریتم پیشنهادشده، چندین سناریو اعمال و نتایج شبیه سازی و عملی به دست آمده از آن با الگوریتم سیستم مدیریت انرژی بر پایه برنامه ریزی غیر خطی دودویی عدد صحیح (MS-MINLP)، بهینه سازی زنبورعسل چندزمانه و بهینه سازی ازدحام ذرات مقایسه شده است. نتایج به دست آمده کارایی الگوریتم پیشنهادشده برای تامین تقاضای بار، کاهش هزینه کلی تولید (در حدود 17%، 10% و 22%) و نیز کاهش قیمت برق مصرفی در طول بازه زمانی مورد مطالعه را نسبت به الگوریتم های EMS-MINLP، EMS-MABC و EMS-PSO نشان می دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 40
لینک کوتاه:
magiran.com/p1528364 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!