اثرگذاری ادراک مشتریان از محصول بر ارزش های فرهنگی حاکم بر بازار

پیام:
چکیده:
از مهم ترین عوامل تشکیل دهنده هویت هر فرد ملیت وی می باشد. مصرف کنندگان ملی گرا دارای کلیشه های مثبت هستند. این کلیشه ها در نتیجه تاثیر عوامل عاطفی یا اخلاقی بر عوامل شناختی شکل گرفته اند ممکن است به ارزیابی بهتر محصولات داخلی منجر بشود. ارزیابی محصول درک شده باید بر درک ارزشی که مشتری فکر می کند از طریق استفاده از محصول به دست می آورد مقدم باشد. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر هویت ملی بر ارزش درک شده گوشی تلفن همراه داخلی به واسطه تعصب مشتری و ارزیابی محصول درک شده می باشد. پژوهش حاضر یک مطالعه ی توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است. تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران 385 درنظر گرفته شد. برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسش نامه استفاده شد که روایی محتوایی و روایی سازه آن مورد تایید قرار گرفت. پایایی ابزار نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. داده ها با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته ها نشان داد هویت ملی تاثیر معنادار و مثبتی بر روی ارزیابی محصول درک شده، تعصب مشتری و ارزش درک شده محصول دارد. هویت ملی از طریق ارزیابی محصول درک شده و تعصب مشتری بر ارزش درک شده تاثیر مثبت و معناداری دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
265 تا 284
لینک کوتاه:
magiran.com/p1534710 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!