ارزیابی آموزش آماد و پشتیبانی (ترابری و تحرک) بر عملکرد مراکز پشتیبانی کننده

پیام:
چکیده:
با توجه به اینکه بهره وری اصل همه سازمان ها و مدیران برنامه ریزی است، لذا همگان در صدد شناخت عوامل بهبود و افزایش بهره وری می باشند. به نظر می رسد با توجه به دغدغه مدیران و مراکز پشتیبانی کننده در خصوص بهبود عملکرد، آموزش بخشی از این دغدغه و نگرانی ها را برطرف ساخته است که در این حالت ضرورت موضوع آموزش در آماد و پشتیبانی و اهمیت برگزاری آن جدی بوده و از طرفی پایداری و تداوم آموزش مستلزم بررسی عوامل موثر آن می باشد. لذا هدف پژوهش، ارزیابی آموزش آماد و پشتیبانی (لجستیک) در بخش ترابری و تحرک (حمل و نقل نفرات و تجهیزات) و در مرکز آموزش شهید دستواره بر عملکرد مراکز پشتیبانی-کننده می باشد.
پژوهش از نوع هدف، کاربردی و روش آن توصیفی پیمایشی است و از ابزار گردآوری داده های کمی جهت پرسشنامه استفاده نموده است، جامعه آماری پژوهش 140 نفر و تعداد 22 سوال بر مبنای تعاریف عملیاتی متغیرهای موجود در قالب یک پرسشنامه بسته با استفاده از طیف لیکرت برای سطح واکنش و 20 سوال هم برای سطح رفتار شغلی تهیه گردیده است و برای سطح یادگیری از پیش آزمون و پس آزمون و سطح نتایج به دلیل عدم وجود اطلاعات لازم از تخمین استفاده گردیده است.
در تجزیه و تحلیل این مقاله از مدل ارزیابی چهار سطحی کرک پاتریک4 استفاده شده است. در این روش میزان اثربخشی آموزش آماد و پشتیبانی در زمینه ترابری و تحرک را با استفاده از چهار سطح مدل فوق (واکنش، یادگیری، رفتار و نتایج) ارزیابی نموده است.
در نتیجه یافته های این مقاله، میزان ارزیابی پیامدهای آموزش در سطوح واکنش76.53 درصد، یادگیری78.77 درصد و رفتار شغلی72.72 درصد حاصل شده است که مدل انتخابی ارزشیابی (کرک پاتریک) مناسب بوده و میانگین دوره آموزش آماد و پشتیبانی مثبت و بالای 76درصد را نشان می دهد. در نهایت پیشنهاداتی برای رفع نواقص به کاربران ارائه گردیده شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
49
لینک کوتاه:
magiran.com/p1542225 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!