بررسی چرخه عمر ایمنی کالا در مرحله تولید و نقش آن در زنجیره تامین

چکیده:
در دنیای امروز، تمامی کسب و کارها و صنایع موجود به دنبال افزایش میزان بازدهی و بهره وری خدمات یا محصولات خود هستند. افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در طول چرخه عمر سازمان، نکته ای است که تنها با در نظر گرفتن جوانب مدیریتی مختلف در تمامی حلقه های زنجیره تامین حاصل خواهد شد. یکی از این نکات با اهمیت در طول عمر سازمان ها رعایت مسائل ایمنی است، چرا که با رشد و توسعه صنعت و فن آوری پس از انقلاب صنعتی (نیمه دوم سده هجدهم) علاوه بر بهبود وضع زندگی، افزایش سطح تولید و راحت تر شدن کارها، مشکلاتی از قبیل قرار گرفتن افراد در معرض خطرات و تهدیدهای بی شمار، به وجود آمد. با گذشت زمان، توجه به مسائل ایمنی و بهداشت اهمیت بسیاری پیدا کرده و مشخص شد که این نکات باید با استفاده از روش های مشخص در طول عمر سیستم، تجزیه و تحلیل شود. تعداد زیادی از استانداردها و پیشنهادهای جهانی نیز با همین هدف تدوین گردیده اند. در این مقاله سعی بر این است با ارائه مفهوم تفکر چرخه عمر ایمنی، نوع جدیدی از نگرش به مفهوم ایمنی را به عنوان یکی از زیرساخت های زنجیره تامین، بسط داده و قدمی در جهت افزایش بهره وری در طول عمر سازمان ها برداریم.
زبان:
فارسی
صفحات:
97 تا 106
لینک کوتاه:
magiran.com/p1548483 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!