همسانه سازی تمام طول ژن E2 از ژنوتیپ 2a استرین JFH1 ویروس هپاتیت سی درون وکتور pET28a(+) و انتقال آن به باکتری اشریشیاکلی سویه DH5α

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
پوشش گلیکوپروتئینی E2 ویروس هپاتیت سی برای ورود ویروس به سلول های میزبان مورد نیاز است، همچنین به دلیل اختلاف توالی نوکلئوتیدی در ناحیه C ترمینال ژن E2 تنوع ویروسی به وجود می آید که موجب پایداری عفونت می گردد، در نتیجه این ژن هدف اصلی برای تولید آنتی بادی های خنثی کننده و ساخت واکسن می باشد. در این تحقیق نیز جهت مطالعات مقدماتی، تمام طول ژن E2 از ژنوتیپ 2a استرین JFH1 ویروس هپاتیت سی درون وکتورpET28a(+) قرار گرفته و به درون باکتری E-coli انتقال یافته است.
مواد و روش ها
ژن ناحیه E2 از ژنوتیپ2a استرین JFH1 ویروس هپاتیت سی پس از طراحی پرایمرهای دارای جایگاه آنزیم های محدودگر EcoR1 و Nde1 توسط واکنش PCR تکثیر گردید و محصول آن پس از تائید درون وکتورpET28a(+) نوترکیب گشت، سپس به روش شوک حرارتی درون سلول باکتری E-coli سویه DH5α، ترانسفورم شده و تائید گردید.
یافته ها
همسانه سازی ژن E2 به صورت تمام طول درون وکتورpET28a(+) با موفقیت انجام شد و سازه نوترکیب (pET28a – E2) به درون سلول باکتریE-coli DH5α منتقل شده و تائید گردید.
نتیجه گیری
ساخت وکتور نوترکیب pET28a(+) دارای ناحیه تمام طول ژن E2 از ژنوتیپ 2a استرین JFH1 ویروس هپاتیت سی و انتقال به درون باکتری E-coli این امکان را فراهم می کند تا جهت بیان ژن مزبور در سویه های بیانی از این وکتور نوترکیب استفاده شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
17 تا 22
لینک کوتاه:
magiran.com/p1549703 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!