ارائه یک مدل ارزیابی اعتماد فازی برای افزایش امنیت میان موجودیت های سیستم های ابری با استفاده از شبکه پتری

چکیده:
اعتماد، معنای جدیدی را برای بهبود امنیت میان موجودیت های سیستم های ابری به ارمغان می آورد. رابطه اعتماد یکی از پیچیده ترین روابط میان موجودیت ها می باشد چرا که بسیار ذهنی، غیر متقارن، متعدی، پویا، و دارای خاصیت عدم قطعیت می باشد. در محیط ابر، موجودیت ها به طور بالقوه بدون داشتن تماس های قبلی تعاملاتی را با یکدیگر آغاز می کنند. این تعاملات می تواند یا به صورت مستقیم میان دو موجودیت و یا به صورت غیر مسنقیم از طریق توصیه موجودیت های ثالث، شکل گیرد. در این مقاله مدل اعتمادی را با توجه به سابقه تعاملات میان موجودیت ها و بر اساس ریاضیات فازی (برای پوشش عدم قطعیت) ارائه شده است به گونه ای که روابط میان موجودیت های ابر، بر اساس تعاملات موفق و ناموفق گذشته میان آن ها مدل سازی می شود. همچنین برای شناسایی موجودیت های مخرب از شباهت میان موجودیت ها استفاده شده است تا تاثیر موجودیت های مخرب در محاسبه اعتماد خنثی شود. متناسب با مدل ارائه شده الگوریتمی برای محاسبه اعتماد ارائه شده و از شبکه پتری برای طراحی استفاده شده است. نتایج ارزیابی، نشان دهنده بهبود کارایی، محاسبه دقیقتر درجه اعتماد میان موجودیت ها، شناسایی موجودیت های مخرب و نیز ارتقای تعاملات میان موجودیت های ابر می باشد به گونه ای که میزان تعاملات موفق در سطح بالایی پس از رکود اولیه قرار می گیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
19
لینک کوتاه:
magiran.com/p1555864 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!