بررسی آزمایشگاهی رفتار بیرون کشیدگی الیاف مایل از ماتریس پایه سیمانی

چکیده:
ماتریس های پایه سیمانی دارای مقاومت کششی و شکل پذیری ناچیز می باشند. افزودن الیاف به این ماتریس ها سبب بهبود مشخصات مکانیکی آنها می شود. مقاومت کششی پس از ترک خوردگی مواد مرکب سیمانی مسلح شده با الیاف فولادی به صورت مستقیم با تعداد الیاف عبور کننده از عرض ترک و رفتار بیرون کشیده شدن هرکدام از الیاف مرتبط می باشد. بنابراین شناخت دقیق رفتار بیرون کشیدگی الیاف منفرد، به منظور فهم رفتار کششی تک محوره و رفتار خمشی بتن های الیافی مسلح با الیاف فولادی ضروری بنظر می رسد. از آنجایی که الیاف فولادی قلابدار یکی از کاراترین نوع الیاف مورد استفاده برای کاربردهای سازه ای هستند، لذا بررسی و شناخت دقیق رفتار بیرون کشیدگی این نوع از الیاف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله یک مطالعه تجربی بر روی رفتار بیرون کشیدگی الیاف فولادی قلابدار در حالت هایی که الیاف عمود بر عرض ترک و یا به صورت مایل قرار می گیرند انجام گردیده و با بررسی رفتار بیرون کشیدگی الیاف فولادی قلابدار در زوایای تمایل 0، 15، 30، 45 و 60 و در طول مدفون های 10، 15، 20 و 25 میلی متر تاثیر زاویه تمایل الیاف نسبت به امتداد بارگذاری و طول مدفون الیاف، بر روی پاسخ بیرون کشیدگی شامل؛ بیشینه نیروی بیرون کشیدگی، لغزش مربوط به نقطه بیشینه نیرو، انرژی بیرون کشیدگی، میزان موثر بودن الیاف و همچنین کنده شدگی ماتریس در هر حالت مورد مطالعه قرار گرفته است.
زبان:
فارسی
صفحات:
173 تا 186
لینک کوتاه:
magiran.com/p1555886 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!