تاثیر مهارکننده های پمپ افلاکس بر حداقل غلظت بازدارنده بنزالکونیوم کلراید و کلرهگزیدین در جدایه های اسینتوباکتر بومانی جداشده از بیماران مراجعه کننده به بیمارستان غازی، آنکارا

پیام:
چکیده:
پیش زمینه و هدف
مقاومت به عوامل ضد میکروبی در میان ایزوله های کلینیکی می تواند مشکلات درمانی بسیاری به همراه داشته باشد. پمپ های افلاکس نقش مهمی در دفع مواد سمی به خارج از سلول و ایجاد مقاومت دارند. یکی از این پمپ های ترشحی که در اسینتوباکتر بومانی شناخته شده است پمپ های AdeABC مربوط به خانواده RND می باشد. هدف از این مطالعه بررسی فنوتیپی عملکرد پمپ های افلاکس AdeABC در ایزوله های اسینتوباکتر بومانی نسبت به مواد ضدعفونی کننده بنزالکونیوم کلراید و کلر هگزیدین با استفاده از مهارکننده های فنیل الانیل- آرژینیل بتا نفتیل آمید (PAβN) و 1-1 نفتیل متیل- پیپرازین (NMP) بود.
مواد و روش ها
در این مطالعه 50 ایزوله اسینتوباکتر بومانی از بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان غازی آنکارا جمع آوری شد. پس از تایید و تشخیص باکتری با روش های استاندارد باکتری شناسی، حداقل غلظت بازدارنده (MIC) نسبت به بنزالکونیوم کلراید و کلرهگزیدین به روش میکرودایلوشن بر اساس دستورالعمل موسسه استانداردهای آزمایشگاهی بالینی CLSI)) سنجیده شد. سپس (MIC) در کنار ممانعت کننده های پمپ های افلاکس (PAβN) و (NMP) تعیین شد.
یافته ها
پمپ های افلاکس AdeABC می توانند در کاهش حداقل غلظت بازدارنده نسبت به بنزالکونیوم کلراید و کلرهگزیدین در جدایه های اسینتوباکتر بومانی نقش داشته باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
393 تا 401
لینک کوتاه:
magiran.com/p1570602 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!