ارزیابی پورتال های بیمارستان های خصوصی مستقر در شهر تهران

چکیده:
مقدمه
امروزه پورتال های بیمارستانی نقشی کلیدی در اطلاع رسانی و ارایه خدمات ویژه به مخاطبان دارند. از این رو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی وضعیت ساختار و محتوای پورتال های بیمارستان های خصوصی مستقر در شهر تهران انجام شد.
روش بررسی
این پژوهش از نوع کاربردی بود و به روش توصیفی انجام گردید. جامعه پژوهش را تمام بیمارستان های خصوصی شهر تهران (تعداد 34 پورتال بیمارستان) تشکیل داد. ابزار جمع آوری اطلاعات، سیاهه وارسی بود که با استفاده از آن، مشاهده هدفمند و جمع آوری اطلاعات صورت گرفت. داده های جمع آوری شده با استفاده از تعداد، درصد، امتیاز مولفه و معیار، توصیف و ارایه شد.
یافته ها
پورتال ها از نظر معیار اطلاعات تماس، در وضعیت مطلوب؛ از نظر معیار طراحی صفحات، در وضعیت نسبتا مطلوب؛ از نظر معیارهای ویژگی فنی صفحات، ویژگی صفحات پورتال ، روابط عمومی، اطلاعات مورد نیاز بیماران، اطلاعات عمومی و راه های دسترسی و خدمات مالی، در وضعیت نامطلوب و از نظر معیارهای خدمات به بیماران، روزآمدسازی صفحات، خدمات عمومی، خدمات دارویی، پژوهش و آموزش و پزشکی از دور، در وضعیت ضعیف قرار داشتند.
نتیجه گیری
نتایج پژوهش نشان داد که پورتال های مورد ارزیابی دارای وضعیت مناسبی نیستند. بنابراین، ضروری است تا با استفاده از نتایج پژوهش مسوولان مربوط به این حوزه، کیفیت پورتال در زمینه کاربرمداری و خدمات ارتقا یابد. در این راستا، توجه به بهره گیری از فن آوری های روز اطلاعات ضروری می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
184 تا 190
لینک کوتاه:
magiran.com/p1595175 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!