بررسی و نقد کتاب مشکله هویت ایرانیان امروز: ایفای نقش در عصر یک تمدن و چند فرهنگ

نویسنده:
چکیده:
مقاله حاضر به معرفی و نقد کتاب مشکله هویت ایرانیان امروز: ایفای نقش در عصر یک تمدن و چند فرهنگ از دکتر فرهنگ رجایی1 انتشارات نشر نی ویراست دوم پرداخته است. در این کتاب یکی از مهم ترین چالش های حال حاضر جامعه ایرانی یعنی هویت ملی و عناصر دخیل و سازنده آن مورد بحث قرار گرفته است. وی سعی کرده است با طرح یک الگو واره و با رجوع به اسناد و مدارک معتبر موجود به گونه ای متقن و مستند مباحث کتاب را به نحو قابل قبولی سامان دهدو نشان دهد که زمینه ها لازم برای باز تعریف و رسیدن به یک تلقی مطلوب از هویت ایرانی به ویژه در بین نسل جوان ایرانیان امروز وجوددارد.
مؤلف مقاله حاضر، سعی کرده است در حد توان این کتاب را به اجمال معرفی و براساس شاخص ها ارزیابی و نقد علمی، از نظر ظاهری(شکلی)، ساختاری، محتوای(تخصصی) و زبان(ادبی) مورد بررسی قرار دهد. در مجموع، نتیجه نهایی بررسی نشان می دهد که این کتاب از جهات مورد نیاز یک منبع تخصصی در زمینه مقوله هویت ملی به طور اعم و هویت ملی ایرانیان به اخص از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و یک منبع قابل اعتنا و توجه است. اگرچه، در زمینه های می تواند مورد بازبینی و تکمیل و تقویت قرارگیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
75
لینک کوتاه:
magiran.com/p1604466 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!