تعیین درصد بهینه افزودنی گیلسونایت در قیر خالص با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

پیام:
چکیده:
حجم بالای ساخت روسازی های آسفالتی در ایران و ضعف قیرهای تولید شده درکشور، درطول زمان بهره برداری از راه باعث ایجاد انواع خرابی در آن می گردد. گیلسونایت که در طبقه اصلاح کننده های قیر به گروه هیدروکربن ها تعلق دارد، یکی از موادی است که می توان از آن در اصلاح قیر و به تبع آن اصلاح مخلوط های آسفالتی استفاده نمود. به خصوص با بالا رفتن قیمت قیر خالص، استفاده از قیرطبیعی درساخت آسفالت، به طور مستقیم از لحاظ اقتصادی صرفه های بسیاری برای کشور به همراه خواهد داشت. ازسوی دیگر با بهبود خواص قیر و آسفالت تولید شده، کیفیت روسازی و عمر آن افزایش یافته و تاثیرغیرمستقیم استفاده از قیرطبیعی درآسفالت نمایان می گردد. اثرات قیر طبیعی بر ویژگی های عملکردی رایج قیر در ایران با آزمایش های قیر از جمله نقطه نرمی، درجه نفوذ، ویسکوزیته، انگمی، افت وزنی، وزن مخصوص ودرجه اشتعال به دست می آید. در این تحقیق با افزودن گیلسونایت به میزان درصد های0، 2، 4، 6، 8 و10 نمونه های قیری ساخته شد و سپس آزمایش های فوق برای آنها انجام گردید. پس از آن با ارایه معادلاتی، مناسب ترین درصد افزودنی بهینه با استفاده از متدولوژی تحلیل سلسله مراتبیAHP تعیین گردید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
143
لینک کوتاه:
magiran.com/p1610008 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!