آنفلوانزا در نیروهای نظامی؛ علائم، پیشگیری و درمان

پیام:
چکیده:
نگرانی های جهانی در رابطه با اثرات مخرب پاندمی محتمل آنفلوانزا در آینده ای نزدیک به خوبی شناخته شده است و سازمان بهداشت جهانی در حال صرف نیرو و هزینه های بیشتری برای مقابله با چنین رخدادی است. تغییرات آنتی ژنی در ویروس آنفلوانزا نیاز به مطالعات سالانه را در حوزه های ساخت واکسن و درمان دارویی بالا می برد. به همین منظور روش های پیشگیری، کنترل و درمان بیماری به صورت مداوم توسط این سازمان ها به روز می شوند.
میدان های نبرد همواره چالش هایی را پیش روی دست اندرکاران حوزه سلامت، به ویژه در مورد نیروهای نظامی قرار می دهند. نیروهای نظامی در طول دوران خدمت مجبور به انجام مسافرت های غیرقابل پیش بینی به نقاط گوناگون به منظور ماموریت های خود می باشند که این امر احتمال ابتلا به انواع مختلف ویروس آنفلوانزا را بالا می برد. عفونت با ویروس آنفلوانزا از علل شایع بستری و درمان سرپایی در میان نیروهای نظامی است. با توجه به اهمیت حفظ سلامت و کارایی نیروهای نظامی و اینکه بیماری آنفلوانزا یک عامل ناتوان کننده برای نیروهای نظامی به شمار می رود، شناخت روش های تشخیص، درمان به موقع، پیشگیری و کنترل بیماری بسیار حائز اهمیت است.
برای انجام مطالعه حاضر، با استفاده از ترکیبات مختلف کلیدواژه های آنفلوانزا، نیروهای نظامی، واکسن، درمان و کنترل در پایگاه های علمی معتبر پاب مد، مدلاین و اسکوپوس، مقالات مرتبط و معتبر بازیابی گردید. در ادامه سعی بر آن شد که به بررسی تاریخچه آنفلوانزا در بین نیروهای نظامی، عوامل و علائم این بیماری پرداخته و همچنین راهکارهای مقابله با انتقال و درمان انواع شایع این بیماری ارائه شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
185 تا 190
لینک کوتاه:
magiran.com/p1622809 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!